29. 04. 2013
Subjekty:
Program Rozumíme penězům učí prvňáčky, jak správně hospodařit s penězi
Do projektu Finanční gramotnosti pro 1. stupeň se plzeňské školy zapojily letos v březnu. Z dostupných výukových programů na českém trhu si vybraly program Rozumíme penězům, podle něhož vyučují žáky druhého stupně již od roku 2009. Školou, která výuku Rozumíme penězům iniciovala, je Základní a mateřská škola Chanovice. „Zdálo se nám přirozené začít již u prvňáčků, a proto jsme se do projektu Finanční gramotnost pro 1. stupeň zapojili. Jsme přesvědčeni, že je to pro všechny – žáky i učitele – užitečné, praktické, pro život potřebné,“ říká Mgr. Eva Smolíková, ředitelka ZŠ a MŠ Chanovice. „ A teď nás těší, že se nám podařilo mít náskok před rozhodnutím MŠMT, které povinnou výuku finanční gramotnosti na základních školách zavádí od září 2013,“ doplňuje ředitelka školy.
Výukový program Rozumíme penězům pro první stupeň začíná u základních pojmů a operací, které se týkají financí. „Témata jsou propojena s motivačními příběhy malého Adama, který žáky po celou dobu provází, a spolu s ním žáci řeší konkrétní finanční situace, s nimiž se denně setkávají. Například jak si ušetřit na dárky k Vánocům, kolik stojí školní potřeby, zkontrolovat si nákup a přepočítat drobné a další,“ vysvětluje projektová manažerka AISIS Stanislava Křížová.