CZK/€ inf%

CZK/$ 24.168 +0,07%

CZK/£ 30.274 -0,62%

CZK/CHF 27.020 +0,27%

07. 05. 2015

0 komentářů

Subjekty:

Průzkum: Na pobočkách nezáleží, hlavní je online bankovnictví

 


 

Až 81 % zákazníků by zůstalo své bance věrných, i kdyby byly zrušeny její místní kamenné pobočky, což je ve srovnání s 52 % z roku 2013 značný nárůst. Průzkum proběhl na vzorku 4 000 zákazníků bank v Severní Americe, zejména v USA. 

Trend v ČR jde podobným směrem. Podle nedávné studie společnosti EY 74 procent Čechů spravuje svoji banku přes internet alespoň jednou týdně. Česko patří mezi prvních pět zemí v Evropě v četnosti užívání internetového bankovnictví, právě na úkor návštěvy poboček. 

„Poprvé v našem průzkumu označili klienti online bankovnictví jako nejdůležitější důvod, proč ve své bance zůstávají i nadále,“ uvedl Robert Mulhall, výkonný ředitel společnosti Accenture. „Už to není otázka blízkosti kamenné pobočky, která je určující, co se týče volby zákazníka. Je to záležitost toho, které banky dokáží nabídnout nejsilnější online schopnosti a nejlepší mobilní aplikace, „dodává Mulhall.

Investice do digitálu se navyšují

„Některá média a analytici stále zdůrazňují význam kamenných poboček pro bankovní služby. Pro určité typy zákazníků jsou ještě důležité, i když se jejich služby a role budou výrazně proměňovat směrem k minimalismu a interaktivitě. Evropské i světové trendy jsou ale spíše ve znamení navyšování investicí do digitálního bankovnictví,“ říká Miroslav Endresl, šéf vývoje produktů a elektronického bankovnictví online banky Zuno. 

REKLAMA

Průzkum dále ukázal rostoucí důležitost Generace Y, tedy lidí ve věku od 20 do 35 let, která se pro bankovní sektor stává jednou z nejvlivnějších skupin zákazníků. Její příslušníci mají vysokou tendenci opouštět své původní banky. Téměř 20 % z nich uvedlo, že v uplynulém roce změnilo svou banku.

Mnozí z nich hledají výhradně online banky, což pro tradiční bankovní domy znamená značné riziko. Překvapivé však je, že v přílivu do online bank vedou klienti ve věkovém rozmezí 35 až 39 let, z nichž v uplynulém roce změnilo banku až 31 %.

Podle průzkumu mají zákazníci také jasné preference v oblasti služeb, které od banky požadují. Ty opět úzce souvisí s internetovým bankovnictvím. Až 47 % klientů by uvítalo, kdyby banky poskytovaly nástroje k vytváření a monitorování rozpočtu, téměř polovina požaduje možnost video chatu s pracovníkem banky.

Stejně jako internetové bankovnictví, tak i mobilní telefony hrají ve světě klíčovou roli při rozhodování zákazníků o změnu banky. Například pro 60 procent Američanů bylo podle studie společnosti AlixPartners právě mobilní bankovnictví nejdůležitějším důvodem pro výměnu primární banky. 

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů


Související články

Průzkum: Bank of America nečekaně poukazuje na to, že mladší investoři jsou více skeptičtí vůči riziku

Bank of America, druhá největší banka v USA, uspořádala průzkum mezi 1007 americkými respondenty, kteří vlastnili alespoň 3 miliony USD v investičních aktivech a bylo jim nejméně 21 let. Průzkum se odehrál v lednu a únoru 2024. Vzorek dotázaných byl rozdělen na 2 skupiny: mladší (21-43 let) a […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

31. 07. 2024

Průzkum: Čeští investoři? Konzervativci, kteří se bojí rizika

Přes polovinu Čechů zhodnocuje své úspory některou z forem investic. Nejrozšířenější je u Čechů investování do podílových fondů, do kterých finance ukládá přes polovinu českých investorů. Oblíbené jsou také přímé nákupy akcií a dluhopisů, ale i moderní investiční nástroje a alternativní investice.

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

22. 07. 2024

Průzkum: Polovina Čechů, kteří si nespoří na důchod, na to prostě nemá

Dvě třetiny Čechů si odkládají tak, aby si mohly zpříjemnit důchod. Více než polovina lidí, kteří si z různých důvodů neodkládají, jednoduše nedisponuje dostatkem peněz, a vše obratem využije na živobytí. Ukázal to průzkum, který pro investiční platformu Portu vypracovala agentura IPSOS, zúčastnilo se jej 1050 respondentů.

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

06. 05. 2024


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *