CZK/€ 25.120 -0,02%

CZK/$ 24.168 +0,07%

CZK/£ 30.274 -0,62%

CZK/CHF 27.020 +0,27%

Roman Gaudl: Hledal jsem jinou společnost

 


 

Odešel jste ze společnosti Fincentrum a přecházíte do společnost PlanSecur. Co vás vedlo k odchodu z Fincentra?

Když jsem nastupoval do Fincentra, líbila se mi vize pana Stuchlíka a pana Nejedlého. Dlouho jsem se musel srovnávat s tím, že firmu částečně prodali a přijmuli investory. To byl první impuls, kdy jsem se nad změnou začal zamýšlet.

Na druhou stranu odcházíte do společnosti PlanSecur, což je společnost, u které vlastník není ani známý…

Investor nebyl ten nejvýznamnější důvod. Praxe mě naučila, že mně vyhovuje společnost, která umí na potřeby poradců a trhu rychle reagovat a je partnerem struktury. Vyšel jsem z České pojišťovny, byl jsem v Generali, a poté tři roky ve Fincentru. Zjistil jsem, že nechci pracovat ve společnosti, kde na spoustu věcí je potřeba množství spolupodpisů a jen velmi málo můžete něco ovlivnit nebo změnit.

Ano, můžete si říci, že velká společnost znamená stabilitu na trhu. Ale byznys, který děláme, je specifický. Nebojím se o to, že bych neměl, jak se říká, kam odevzdávat produkci, Dělám byznys od roku 2002. Začínal jsem jako poradce a vždy jsem se snažil, abych se mohl ohlédnout za sebe a mít čistý štít. 

Na přelomu roku jste povýšil ve Fincentru na pozici regionálního ředitele. Za vaším povýšením stál jeden korporátní obchod, který nakonec nevyšel, ale přesto jste na vyšší pozici postoupil. 

Na postup na regionálního ředitele je potřeba mít 150 tisíc brutto bodů na měsíc po sobě jdoucí tři měsíce, celkem tedy 450 tisíc brutto bodů. Objem tohoto korporátního obchodu byl 89 tisíc brutto bodů, tedy jen část zmíněné produkce. 

Bez ohledu na korporátní obchod váš následující obrat klesl. Zejména v závěru vaší činnosti ve Fincentru jste byl produkčně níže.

Vše souvisí se vším.

Přišel jste do společnosti PlanSecur, kterou řídí Pavel Uzel, který dříve vedl OVB Allfinanz v Česku. Co vás vedlo právě k této společnosti a ne k některé jiné?

PlanSecur jsem si s panem Uzlem vůbec nespojoval. Líbí se mi na ní však několik věcí. Jednou z nich je 100 % výplaty provizí. Ale především jsem přemýšlel nad tím, že celý náš multilevelový systém vedení finančního obchodování je hrozně závislý na tom, jak se bude dařit nižším strukturám, tedy začínajícím poradcům. Může být spoustu generálů bez vojska a může být spousta ředitelů bez poradců.

Chci vést strukturu tam, kde budou mít poradci větší šanci. K tomu slouží nástroje jako aktivní stornofond nebo postup začátečníků do určité pozice za historicky sepsaný objem produkce.

Zmínil jste 100% výplatu provizí, nicméně ta má pro poradce jeden negativní důsledek: V okamžiku storna poradce vrací celou provizi, ale navíc ještě zaplatil poplatek za zprocesování smlouvy.

To je jen částečná pravda, poradce vrací jen část nezasloužené provize. Na druhou stranu jsou provize v PlanSecur vyšší než ve Fincentru a Plansecur má jasnou strukturu poplatků a nikoli procentuální podíl na provizích. Tím se stává pro poradce servis společnosti mnohem výhodnější než u jiných společností.

Druhou věcí jsou zaručené následné provize. Dnes nejsem aktivním poradcem Fincentra. Následné provize ale dostává Fincentrum dál a mě je již nevyplácí. U PlanSecur dostavá následné provize každý v plné výši od první pozice, a pokud je spolupráce s poradcem ve společnosti ukončena, dostává poradce i nadále následnou provizi z obchodů.

Mezi jakými společnostmi jste se rozhodoval, když jste vybíral své nové působiště?

Nerozhodoval jsem se o konkrétních společnostech, ale řešil jsem i  poolové společnosti. Ač se mi líbilo jejich portfolio, jejich provizní vyúčtování a další spousta věcí, jsem typ člověka, který chce někam patřit. Nejsem člověk, který by dokázal dlouhodobě působit samostatně.

U broker poolů je navíc jedna velká nevýhoda – všechno to stojí na tom, kdo podepíše smlouvu. Do tohoto rizika jsem jít nechtěl. Chci budovat síť, a pokud to chcete dělat pod broker poolem, dochází k trojstranné dohodě a ta by mě mohla poškodit.

Broker pooly jste tedy vyřadil. Poté jste jednal již pouze s PlanSecur?

Ne, jednal jsem i dalšími společnostmi, kdy jedna byla srovnatelně velká jako PlanSecur a druhá o něco větší. Nesedl jsem si tam lidsky s lidmi, a proto jsme jednání přerušili.

Do PlanSecur s vámi odchází i část vaší struktury, nicméně někteří klíčoví lidé se svými strukturami zůstávají ve Fincentru.

Každý má právo volby. Když jsem odcházel do Fincentra z Generali, postupně jsem si přivedl dva lidi. Shodou okolností jeden ve Fincentru již delší dobu nepracuje a druhý ve Fincentru nyní zůstal.

Jestli zůstávají někteří lidé, je to jejich volba. Mají na to právo. Jsme v demokratickém světě. Nemají přeci se mnou podepsanou smlouvu, že budou pracovat v mé struktuře do smrti. Každý má právo se rozhodnout, jak to vnímá a vidí svoji budoucnost.

Když jsem se loučil s Martinem Karlíčkem, novým zemským ředitelem ve Fincentru, shodli jsme se na tom, že jsme spolu rádi nějakou dobu spolupracovali a že se můžeme někdy potkat a zajít na kafe, vyměnit si informace. On je profík a já to také tak vnímám.

Jaká část produkce vaší struktury, dá-li se to odhadnout, s vámi přešla do PlanSecur?

To vlastně není ani moc důležité. Stavím strukturu  odpovídající mé pozici a vím, že ji postavím. Před třemi lety jsem také začínal od začátku. Podmínky spolupráce pro poradce a přístup společnosti PlanSecur mně moji práci usnadňuje.

Děkuji za rozhovor.

Tip: Proč jsem odešel z Partners

Loading

Vstoupit do diskuze 16 komentářů


Související články

Zkontrolujte si před koncem roku, zda vám neutíkají některé příspěvky či zvýhodnění

Do konce roku zbývá už jen několik dnů. Vyplatí se proto věnovat pár minut kontrole, zda za letošní rok využijete všechny výhody doplňkového penzijního spoření, stavebního spoření nebo letošní novinky – dlouhodobého investičního produktu. Zkontrolujte si, jestli vám neutíkají některé příspěvky či zvýhodnění.

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

20. 12. 2024


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • Zbyšek Divíšek

    27 září, 2013

    Vážení Přátelé a spolupracovníci Fincentra, obchod o kterém tady hovoříte, a který spadl z důvodu jasně prokazatelných a dokladovatelných, jsem pro Fincentrum a pro sebe zpracoval Já Zbyšek Divíek. Firemní obchody jsou velmi složitá a dlouhodobá záležitost a já na tomto obchodě pracoval několik měsíců. Vaše osočování a emoční výlevy bez opodstatnění a znalostí situace beru jako velkou podpásovku vůči Romanovi. Náš zemský ředitel petr Jarůňek je o celé situaci velmi podroně informovám a celí problém tohoto firemního obchodu zná. Nechápu, jak je možné že dopustí takovouto diskuzi, která je na straně všech křižujícíh lidí naprosto scestná a hloupá. Já sám jsem zatím ve Fincentru a nestačím se divit s kým vlastně spolupracuji a koho potkávám….. Lidi myslete a když něco chcete zveřejnit, mějte své názory podložené fakty. Zbyšek Divíšek

    Odpovědět

  • Radek

    27 září, 2013

    Dobrý den, pane Divíšku,
    nějak mi uniká, na co reagujete. Znovu jsem si prošel celou diskusi k tomuto článku a ohledně spadlého firemního obchodu v ní není ani zmínka. Stejně tak osočování, o němž se zmiňujete, je patrné pouze v jediném příspěvku, a to ještě tak jalově, že je jen plácnutím do vody.
    Radek

    Odpovědět

  • Radek

    27 září, 2013

    Naopak je zde hodně příspěvků, které přejí p. Gaudlovi hodně štěstí na novém působišti a děkují za odvedenou práci ve Fincentru.

    Odpovědět

  • :-)

    26 září, 2013

    To je jednoduché, pan Gaudl nasvindloval své povýšeni, chvíle slávy pominuly, zacali mu padat body, dostal se do stornokoeficientu, lidé mu končili, tak vzal nohy na ramena…
    A otázka jestli to je dobre nebo špatně…, asi kdyz ma rodinu, děti… Podvodník vždy zůstane podvodník…

    Odpovědět

  • 123

    26 září, 2013

    A v čem je ten podvod?
    Byl bych opatrnější s rozdáváním titulů.

    Odpovědět

  • Jan

    29 září, 2013

    Ale no tak… Jestli vam pan Gaudl vadil, tak jste mu to mohl rici osobne…
    Ja mu preji hodne zdaru a at na nas vzpomina v dobrem.

    Odpovědět

  • MartinaT

    25 září, 2013

    Romane, přeji hodně štěstí.

    Odpovědět

  • DjnN

    25 září, 2013

    Díky za práci odvedenou ve Fincentru a hodně štěstí v novém působišti.

    Odpovědět

  • Radek

    24 září, 2013

    Čekal jsem bouřlivější diskusi, když na webu patřícím Fincentru otisknou rozhovor s poradcem, který Fincentrum opustil :-). Co to?

    Odpovědět

  • DjnN

    25 září, 2013

    Možná je to tím, že si většina z nás neyslí, že ten, kdo odejde, je nula a nic nedokáže. Jak říkal jeden z mých kolegů:„Fincentrum si lidi nejvíc drží tím, že je vlastně vůbec nedrží“. Ať se panu Gaudlovi daří.

    Odpovědět

  • Radek

    25 září, 2013

    Tak jsem to nemyslel. Čekal jsem spíš poznámky od konkurence Fincentra, že se rozpadá a že je to s ním bídné, když mu odcházejí lidé – tak to aspoň přicházelo v diskusích u jiných článků. Zřejmě tímto Fincentrum vzalo vítr z plachet: „Nikoho nedržíme, nabízíme jen možnost. Chcete-li jinam, užijte si to.“ :-)

    Odpovědět

  • Karel

    24 září, 2013

    Mel stesti ze neprestoupil do firmy Lloyd Morgan!! tato firma je rizena mesicnimi emocemi…..

    Odpovědět

  • ventil

    24 září, 2013

    E? Bud reknete o co jde nebo mlcte, takovych priblych poznamek je tu cele investujeme

    Odpovědět

  • Karel

    26 září, 2013

    chytrému staci napovedet

    Odpovědět

  • ventil

    26 září, 2013

    tupost tohle. Buď nepomlouvejte nebo vytaste karty, univerzální kecy si nechte na jindy

    Odpovědět

  • Roman Gaudl

    24 září, 2013

    Případné dotazy směřujte na email ,, roman.gaudl@plan­secur.cz ,,
    rád Vám odpovím.

    Odpovědět