CZK/€ 25.120 -0,02%

CZK/$ 24.168 +0,07%

CZK/£ 30.274 -0,62%

CZK/CHF 27.020 +0,27%

Text: Petr Zámečník

01. 08. 2010

7 komentářů

Rozpadá se "jednobarevné" poradenství?

 


 

Radit klientovi v rámci produktů jedné finanční skupiny lze. Lze to i kvalitně. Závisí vždy na člověku, jak k poradenství a ke klientům přistupuje. Doba rozsáhlých obchodních sítí pojišťoven a stavebních spořitelen již ale nejspíš pominula. Proč? Stará se o to (sice pomalu, ale přeci) rostoucí finanční gramotnost a – konkurenční finančně poradenské sítě.

Klienti chtějí mít volbu. Chtějí mít alespoň iluzi, že mají to nejlepší. A aby ji mohli dostat, musí mít poradce možnost ukázat klientům i ty "horší" produkty a musí jim zdůvodnit, proč jsou horší. Vysvětlení "nemám je v nabídce" již neobstojí. "Jednobarevní" poradci změnu u svých klientů pozorují stále intenzivněji. A této příležitosti se chápou finančně poradenské společnosti.

Začátkem června letošního roku získalo Fincentrum zemské ředitelství Milana Švece, který přivedl lidi z ČMSS. Stavební spořitelny obecně budou v nejbližší době pro finančně poradenské sítě lovnou zvěří. Vláda se postará o zhoršení podmínek jejich stěžejního produktu a zbytek zařídí "lovci lebek" z finančně poradenských společností. Hon nezačal ale jen ve stavebních spořitelnách.

Broker Consulting si před více než rokem založil společnost Broker Consulting Group. Jejím účelem mělo být "řízení
[finančně poradenských společností ze skupiny Broker Consulting ve 4 zemích ] prostřednictvím jedné zastřešující společnosti" , jak uvádí tehdejší tisková zpráva BC. Nyní se ale ukazuje její jiný smysl.

Broker Consulting Group se v pátek 23. 7. 2010 přejmenovala na Broker Expert. A v týdnu následovala tisková zpráva vysvětlující přejmenování. „Definovali jsme novou příležitost pro poradce, kteří dosud pracovali pouze pro jednu značku," explicitně uvádí Jan Lener, ředitel pro komunikaci Broker Consulting, v tiskové zprávě.

REKLAMA

Několik informačních zdrojů hovoří o prvním úlovku Broker Experta, kterým je struktura z distribuční sítě České pojišťovny. " Již v prvních dnech činnosti novou příležitost využily desítky poradců, kteří nyní nastupují do vzdělávacího systému a získávají nadstandardní počáteční podporu," uvádí tisková zpráva bez bližší specifikace.

Pojišťovnám a zejména stavebním spořitelnám začínají horké chvilky. Naopak finančně poradenské společnosti si budou moci oddychnout – a chopit se příležitostí u "jednobarevných" poradců místo přetahování "pestrobarevných" poradců ze sítě do sítě.

Loading

Vstoupit do diskuze 7 komentářů



Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • Mirun

    12 srpna, 2010

    1. „jednobarevní“ mají následnou provizi (pasivní příjem“ z kmene. 2. 80 % všech potřeb klienta vykryju, ať budu dělat pro jakoukoliv pojišťovnu na trhu… 3.Makléř žije pouze ze získatelské provize /przní trh/, následně se posune v MLM nahoru a trh przní jeho podřízení.
    Ať žije kvalitní jednobarevné poradenství! 😀

    Odpovědět

  • Kolemjdoucí

    12 srpna, 2010

    2. 80 % všech potřeb klienta vykryju, ať budu dělat pro jakoukoliv pojišťovnu na trhu… Pletete si pojišťování s poradenstvím
    3.Makléř žije pouze ze získatelské provize /przní trh/, následně se posune v MLM nahoru a trh przní jeho podřízení. Tento blábol Vám říkají vaši manažeři na školení?

    Odpovědět

  • Mirun

    12 srpna, 2010

    nejvíce škod/užitku je napácháno prostřednictvím životního pojištění. A z čeho podle Vás žijí makléři?

    Odpovědět

  • CH.J.

    2 srpna, 2010

    Jednobarevné poradenství má budoucnost, kdyby nemělo, tak by pojišťovny nenabíraly každý měsíc taková kvanta nových lidí. Pořád bude existovat nemalá skupina klientů, kteří si budou přát mít vše pod jednou střechou (rozuměj u jedné pojišťovny). Pracuji 9 let u Kooperativy a co mi z produktů chybí ? Z majetkového pojištění nic, nová Perspektiva 7BN je z 99% obšlehlá Flexi od PČS, stavebko, hypotéky, úvěry a investice děláme s naším strategickým partnerem Českou spořitelnou. Za těch devět let mi jen na následných pečovatelských provizích chodí každý měsíc pár desítek tisíc Kč + provize za nový obchod. Za pár let předám kmen dceři a ta bude pokračovat dál. A jen tak mimochodem, nejvíce životek k nám chodí rušit klienti právě od těch „nezávislých poradenských firem“, velmi často od těch třípísmenkových. IŽP na 2.000, 3.000 nebo 5.000 Kč měsíčně nejsou vyjímkou.

    Odpovědět

  • Petr

    2 srpna, 2010

    To máte pravdu. U Kooperativy (nebo prodejnímu kanálu Kapitolu) nejsou životka na 2.000, 3.000 nebo 5.000 Kč skutečně nic neobvyklého, když to klientům boucháte jako investici přes pojistku :o)

    Odpovědět

  • princ jasoň

    2 srpna, 2010

    http://forum.finexpert.cz/viewtopic.php?f=312&t=1108458

    Odpovědět

  • Kalous U.

    28 srpna, 2010

    Jasně, zákazníka uspokojíte, avšak o přidané hodnotě jste ještě nepřemýšlel, že?
    Tušíte jaká storna mají pojišťováci Kooperativy /a nejen tam/?!? 🙂 Jenže jejich zákazníci ruší smlouvy dopisem, tak se s nimi nesetkáte.

    Odpovědět