„Vzpomínám si na případ, kdy přišel klient s požadavkem na životní pojištění a první jeho dotaz zněl, po jaké době od uzavření pojišťovna vyplatí sjednanou částku. Když se dozvěděl, že po dvou letech, nenechal si už dál nic vysvětlit a odešel. Zřejmě mu to připadalo dlouho,“ vzpomíná na zážitek z přepážky Irena Máchalová z klientského centra Allianz v Praze.
Sebevraždou se někteří lidé, především muži, snaží řešit nelichotivou finanční situaci domácnosti. Čekací lhůta v řádu let je ale od tohto činu odradí. „A pokud už se někteří, podle zjištění likvidátorů životního pojištění jde nejčastěji o muže, rozhodnou sáhnout si na život, volí dle spisů Allianz několik variant – střelnou zbraň, otravu léky, oběšení, ale i skoky z okna, mostu, nebo pod vlak. V poslední době se opakuje také náraz autem v plné rychlosti do zdi nebo jiné pevné překážky,“ uvádí tisková zpráva Allianz pojišťovny.
Finanční situaci se někteří lidé snaží řešit i méně fatálními pojistnými podvody, např. v úrazovém pojištění a výplatě denních dávek odškodného. Tyto pokusy jsou ale velmi často odhaleny, protože rozsah poškození neodpovídá popisované pojistné události.
Zdroj: Tisková zpráva Allianz pojišťovny