Finančně poradenské společnosti jsou čas od času napadány za špatné vzdělávání svých spolupracovníků. Co ale dokázala AXA při školení svých nováčků, to nemá (alespoň doufám, že nemá) obdoby. Vše natočil Jiří Frohlich z TV Prima.
Školení začíná podpisem smlouvy o spolupráci. Není třeba ji číst, stačí podepsat. Na čtení ostatně není ani čas. Je hektická doba, a tak jsou všichni rádi, že první bod programu je zmáknutý za pět minut. Následuje první uzavřená smlouva o životní pojištění. Hezky podle hesla, že nejlépe si to udělá každý sám. A tak se nováčci pojistili ještě dříve, než se začali dozvídat moudra od školitele.
Důležité ale nejsou informace. Ty škodí. Škodí prodeji. Zřejmě si pojišťovna ve svých produktech nevěří, když musí školitel hlásat: „Nic nevymejšlejte, protože kdo bude přemejšlet, nebude mít ani korunu. Zakazuju vám přemejšlet a myslet.“ Sebevědomá pojišťovna s konkurenceschopnými produkty by se za informace stydět nemusela a u nabízených produktů by myšlení nezakazovala.
Pojistný zprostředkovatel a jeho práce se řídí příslušnými zákony. Na ně je navázána také zkouška, kterou musí složit – zpravidla (a při standardním přístupu firmy vždy) před sjednáním první pojistné smlouvy. Složit zkoušku je ale triviální. „Protože je tam a, b, c, tak velmi často bývá správná ta nejdelší odpověď,“ radil školitel.
REKLAMA
Zkouška probíhá v režii pojišťovny nebo finančně poradenské společnosti – tedy subjektu, pro který bude nováček následně pracovat. A ke složení zkoušky jsou motivovány obě strany. Pojišťovna nebo finančně poradenská společnost chtějí nového spolupracovníka, nováček chce práci (v „nestandardních případech“ chce „zapojit do systému“).
Budiž. Systém je sice nastaven zvláštně, ale v konečném důsledku by i pojišťovna či poradenská společnost měly mít zájem o zprostředkovatele, který nebude zákony porušovat a bude znát svoje povinnosti. O to víc překvapí varování školitele: „A hlavně neučit se to podle zákonů.“
Tip: Zhlédněte reportáž TV Prima (reportáž od 4:10 minut zpravodajské relace) |
Pracovat pro pojišťovnu se vyplatí. „Uzavřete do rodiny smlouvy. Sestru, bratra, příbuzný a máte 100 tisíc na Vánoce.“ Kdo by odolal?
REKLAMA
Doplnění 10:50 – Oficiální stanovisko Axa Représentants
1. Reportáž TV Prima o síti AXA Représentants, která byla odvysílána ve zprávách (23. 11.), není podle našeho názoru v souladu se strategií a obchodními postupy AXA v České republice. Netolerujeme to jako naší strategii a rozhodně to není v souladu s tím, jak chceme dělat náš obchod.
2. Vedení AXA v ČR se okamžitě rozhodlo zahájit v nejbližších dnech interní audit, s jehož pomocí podrobně zkontroluje fungování a praktiky používané v AXA Représentants.
3. Včera (24. 11. – pozn. red.) byla ukončena spolupráce se šesti lidmi, kteří byli zodpovědní za průběh náboru a školení, jak bylo zaznamenáno v reportáži. Na základě dalších výsledků interního auditu budeme důsledně realizovat další nezbytná opatření.
4. Stížnosti uvedené v reportáži budou rychle řešeny a ve spolupráci s klienty se pokusíme nalézt řešení. Pokud jde o ostatní klienty, kteří by se mohli cítit tímto konkrétním školením poškozeni, nabízíme jim možnost obrátit se na naše call centrum a naši zaměstnanci, kteří mají o této věci informace, zkontrolují jejich kontakty a my prozkoumáme situaci a pokusíme se společně nalézt odpovídající řešení.