07. 10. 2014
Subjekty:
Švýcarská finanční skupina Swiss Life chce konkurovat českým privátním bankám
Podle analýzy skupiny Swiss Life roste v České republice počet osob, které disponují volnými prostředky přes 5 milionů korun, avšak nemají adekvátní servis běžný u privátních bank. Švýcarská finanční skupina Swiss Life proto od října přináší na český trh službu Premium, která je inspirovaná obdobnými službami, jež Swiss Life nabízí na dalších trzích, kde působí. Premium nabídne služby správy majetku právě lidem s disponibilním majetkem nad 5 milionů korun. Podle interní analýzy společnosti Swiss Life může tento trh zahrnovat až 70 tisíc klientů, kteří mají k dispozici celkově volné finanční prostředky v řádu až stovek miliard korun. Službou Premium chce Swiss Life konkurovat velkým privátním bankám v České republice a v průběhu tří let získat na 1 500 klientů.
Na českém trhu doposud existuje mezera v segmentu bonitních klientů. Ti často nedosáhnou na možnost využívat služby privátního bankovnictví a klasické standardizované možnosti investování, které jim jejich banky nabídnou, nesplňují jejich očekávání a nezhodnocují dostatečně jejich majetek. Typický zástupce této skupiny tak dnes své finanční prostředky drží především na spořících a termínovaných účtech, maximálně investuje do standardizovaných podílových fondů.
„Tento typ investic klientovi ale svým zhodnocením sotva pokryje inflaci. Každému vyhovuje něco jiného, ale s individuálním přístupem je možné najít a využít širších možnosti finančního trhu. Stačí důkladná analýza portfolia a preferencí klienta a individuální nabídka investičních možností přímo na míru a klient může hned dosahovat vyšších výnosů, než třeba na termínovaných vkladech,“
říká Tomáš Rampula, analytik Swiss Life Select.
Swiss Life Select právě pro tyto klienty spouští službu Premium, která nabídne profesionální a kvalitní individuální správu majetkového portfolia. Služba vychází ze zkušeností a nabídky obdobných služeb na dalších zahraničních trzích, kde švýcarská finanční skupina Swiss Life působí.
„Česká bonitní klientela postupně dozrává a učí se správně nakládat se svým majetkem, který si za svůj život nahromadila. Příležitost nabídnout těmto lidem profesionální péči šitou na míru jejím potřebám a preferencím vnímáme již nějakou dobu. Za poslední tři roky narostl počet našich klientů s majetkem nad pět milionů korun čtyřikrát. Situace na trhu již dozrála a my proto přicházíme se službou Premium, ve které nabídneme služby obdobné privátnímu bankovnictví i klientům, kteří nutně nesplňují deseti milionovou hranici většiny českých bank. Do tří let tak chceme získat 1 500 nových klientů. Spuštěním služby Premium jsme tak doplnili naše portfolio a zaměřujeme se na stejný segment klientů, jako Swiss Life jinde ve světě,“ říká Martin Valach, generální ředitel Swiss Life Select.
REKLAMA
Služba Premium nabídne klientům správu jejich volného kapitálu, management finančních rizik, servis a vhodné produkty v oblasti přípravy na penzi nebo mezigeneračního převodu majetku, ale také třeba speciální poradenství pro ochranu soukromí, nebo realizaci nákladných přání, jako nákup umění, nemovitosti, nebo prestižní studia potomků. Klienti budou moct využít i služeb pro zmapování a ocenění majetku. Pro ty, kteří často cestují, nabídne Premium vhodné služby, jako správu zahraničních účtů a dlouhodobé cestovní pojištění.
O portfolio klientů využívajících službu Premium bude ve Swiss Life Select pečovat tým patnácti specializovaných poradců, kteří byli vybráni v konkurenci svých 400 českých kolegů. V týmu jsou specialisté nejen na samotné investiční poradenství, ale také na právní problematiku nebo daně.