Informace o fungování principu rozumného využívání jsme dali na první stránku obchodních podmínek. Někteří zákazníci nám totiž vytýkali, že se informace špatně hledají. Nic nechceme skrývat a popis principu rozumného využívání nebyl skrytý ani dříve, ale takto se s ním noví zákazníci seznámí snadněji.
Nechceme také, abyste se při používání Velkého tarifu cítili tímto principem omezení. Proto jsme v obchodních podmínkách upravili definici toho, kdy začínáme posuzovat chování zákazníka jako nadužívání. Je to v okamžiku, kdy si z bankomatů cizích bank vyberete více než desetkrát za měsíc nebo za stejné období provedete více než 100 korunových plateb.
Mezi námi, tolik výběrů a plateb nedělá skoro nikdo. Navíc když se to stane jednou, tak se samozřejmě nic neděje. Pokud ale někdo překročí popsaný počet operací opakovaně, protože náš účet používá třeba k podnikání (provádí například stovky plateb měsíčně), můžeme uplatnit naše právo a změnit mu tarif z Velkého na Malý.
Stále však platí, že jde pouze o naše právo změnit takovým zákazníkům tarif. Rozhodně to neděláme automaticky. Vždy posuzujeme každou situaci individuálně a se zákazníkem se o ní snažíme nejdříve mluvit. Postup je takový, že při porušení Principu rozumného používání se s vámi spojíme a upozorníme vás na to. Chápeme, že když jste třeba na dovolené, vybíráte z bankomatu častěji, nebo před koncem roku platíte více účtů.
Pokud ale někdo bude porušovat tento princip opakovaně a pravidelně a na naše upozornění nebude reagovat, potom nám zakotvení Principu rozumného využívání v obchodních podmínkách dává možnost změnit od dalšího měsíce takovému zákazníkovi Velký tarif na Malý.
REKLAMA
Tuto změnu děláme i z toho důvodu, že chceme dostát našim zásadám – poskytovat jednoduché a srozumitelné služby, abychom vám život usnadnili a nijak vás neomezovali. Ostatně proto vzniknul Velký tarif, který vám umožní používat naše bankovní služby pohodlně a bez starostí. Za 150 korun měsíčně můžete běžné služby využívat bez dalších poplatků – například vybírat z jakéhokoliv bankomatu v České republice a Evropské unii zdarma.
Co dalšího jsme pro vás v našich obchodních podmínkách nebo podmínkách pro používání karet?
- Upřesnili jsme odstavec o předávání osobních údajů a to v oblasti nabízení služeb třetích stran. Nic se pro vás nemění, seznam třetích stran jsme zachovali, ale přeformulovali jsme některé věty, aby byly srozumitelnější.
- V části Zánik bankovní služby a rámcové služby jsme přidali informaci o tom, že v okamžiku přijetí dodatku, kterým rušíte účet, zrušíme všechny platební příkazy i inkasa a účet od tohoto okamžiku nebudete moci používat. Tak to fungovalo i dosud, ale v obchodních podmínkách jsme to neměli napsané.
- V části Poplatky a služby jsme přidali informaci o tom, že v případě poplatků za karetní transakci přepočítáme poplatek z korun do dané měny podle kurzu platného v den provedení transakce. Dříve jsme to neměli v obchodních podmínkách takto upřesněno.
- Přeformulovali jsme některé věci u podmínek pro platební karty. Upravili jsme text tak, aby byl srozumitelnější. Přidali jsme si některé povinnosti a přesněji popsali některé situace, které mohou nastat, zejména to, jak účtujeme a počítáme operaci v různých měnách.
- Opravili jsme i dvě drobné stylistické chyby, kterými se tady ale nechceme chlubit…