04. 12. 2015
Subjekty:
Bezmála každý druhý Čech by v roli sponzora byl ochoten investovat do sportu
„Jako investiční společnost máme se světem vrcholového sportu leccos společného. I v investování je k dosažení úspěchu mimo jiné potřeba vytrvalost a vůle. Proto jsme nabídli pomocnou ruku mladým lyžařským nadějím pod vedením zkušeného Lukáše Bauera, a stali se partnerem Týmu PIONEER Investments – CRAFT,“ říká Dana Kryńska, ředitelka Marketingu a PR Pioneer Investments ČR a SR. A dodává: „Naším dlouhodobým cílem v rámci společenské odpovědnosti firmy je podpora aktivního života napříč generacemi. Proto podpora mladých talentů, ze kterých vyroste další generace úspěšných českých reprezentantů a aktivních lidí, dává smysl a do této koncepce perfektně zapadá. Jak ukazuje průzkum, poměrně vysoké procento české populace vnímá sportovní sponzoring pozitivně, což je pro nás příjemným bonusem navíc a poselstvím, že jsme své jméno spojili s dobrou věcí.“
Pokud by měli Češi možnost a dostatek peněz, téměř polovina (44 %) by jich sponzorsky podpořila nějakou sportovní činnost, častěji přitom muži (50,5 %) oproti ženám (37 %) a také mladší lidé do 40 let. Nejméně nakloněni podpoře sportu jsou obyvatelé karlovarského kraje a překvapivě i Pražané. Investice do sportu zde dává smysl jen asi třetině dotazovaných.
Při výběru konkrétní sportovní činnosti, do níž by šly peníze dotazovaných, jsou preference jasné. Nejvíce (85,7 %) dotazovaných by určitě nebo pravděpodobně podpořilo mladé talenty a rozvoj tělovýchovy na regionální úrovni, logicky následuje podpora sportu, kterému se dotazovaný sám věnuje, rozumí mu a má k němu blízko (82,7 %). Pokud by si měli respondenti zvolit mezi investováním do známého sportovního klubu nebo individuálního sportovce, který už něco dokázal, volba by padla častěji na podporu jednotlivce.
Pokud komerční firma finančně podpoří oblíbeného sportovce nebo sportovní tým dotazovaných Čechů, více než čtvrtina to bude vnímat pozitivně a společnost se pro ně stane důvěryhodnější. Zhruba polovina Čechů svůj postoj k firmě nezmění. Pětinu respondentů sponzorské aktivity firem nezajímají a nevnímají je. Obdobně se staví česká populace i k účinkování svého sportovního oblíbence v reklamě na produkt nebo službu. Více než polovina dotazovaných si takového počinu všimne, ale nemá na ni žádný vliv jako na zákazníka, další pětinu dotazovaných pak veřejná prezentace sportovce podnítí k častějšímu nákupu daného produktu nebo služby (3 %) anebo k tomu, aby je alespoň vyzkoušeli (18 %).
Průzkum realizovala agentura STEM/MARK pro investiční skupinu Pioneer Investments ČR v říjnu 2015 na vzorku 1000 mužů a žen ve věku 18 – 60 let.
REKLAMA