12. 08. 2020
Subjekty:
Broker Consulting Index podílových fondů: Dluhopisové a peněžní fondy v červenci investory nepotěšily
V červenci výkonnost některých skupin podílových fondů stále zůstávala hluboko pod nulou. Dluhopisové a peněžní fondy se v minulosti těšily skutečnosti, že nesly svým investorům od začátku roku kladné zhodnocení, ovšem v červenci si právě tyto dvě skupiny připsaly pokles. Dluhopisové fondy měly v červenci výkonnost -0,82 %, v červnu 1,40 % a peněžní fondy vykazují výkonnost mírně pod hranicí nuly, a to -0,03 %, pro připomenutí v červnu si připisovaly 4,30 % a vykazovaly tak nejvyšší výkonnosti od začátku roku ze všech skupin podílových fondů. Vyplývá to z Broker Consulting Indexu podílových fondů za červenec 2020.
„Akciové fondy v červenci vykazovaly YTD výkonnost -6,99 %, v červnu -5,79 %. Z geografického hlediska akciové fondy táhne výkonností dolů Evropa a rozvíjející se trhy, naopak oživení zažívá Čína a USA. Komoditní fondy v poslední době táhne nárůst ceny zlata a stříbra. Cena zlata se pohybuje na svých historických maximech a cena stříbra vzrostla na sedmileté maximum. To je dáno oslabením amerického dolaru, minimálními výnosy bezpečných vládních dluhopisů, zvýšenou poptávkou po drahých kovech, kterou ale můžeme sledovat vždy v dobách krizí a vysoké volatility na kapitálových trzích,“ vysvětluje Lukáš Vokel, produktový analytik Broker Consulting.
Podíváme-li se na výkonnost v měně fondu, tak v červenci posilovaly téměř všechny skupiny podílových fondů. Rozdílná výkonnost fondů v měně fondu a v CZK je dána vývojem měnových kurzů. V červenci koruna mírně posilovala a dolar naopak oslaboval, což přineslo horší výkonnost v CZK u podílových fondů.
„Nesmíme zapomenout, že zdaleka nejsme z koronavirové krize venku a současným cenám na amerických trzích neodpovídá už ani vzdáleně ziskovost firem. Investoři by i nadále neměli přeceňovat krátkodobé výkyvy, hlavně nespekulovat, ale měli by především držet dlouhodobý horizont. V poslední době je možné zpozorovat nárůst propagace různých investičních aplikací. Reklamy tohoto typu se opírají o uživatelskou přívětivost, jednoduchost a hlavně o pozitivní zkušenosti s tímto stylem investování. U podobných reklam je důležité se uvědomit, že většina drobných investorů kvůli nedostatku potřebných zkušeností, znalostí a nízké diverzifikaci dlouhodobě končí se ztrátou,“ varuje závěrem Lukáš Vokel.
REKLAMA