01. 12. 2023
Časopis The Banker udělil UniCredit ocenění Globální banka roku 2023
Časopis The Banker udělil UniCredit ocenění Globální banka roku za její globální vůdčí postavení v roce 2023. Na každoročním předávání cen v Londýně ji vyhlásil za Globální banku roku a Banku roku v západní Evropě. UniCredit též získala ocenění Globální banka roku v Itálii a Banka roku v Bulharsku.
Ocenění Globální banka roku časopisu The Banker, které se považuje jako známka výjimečnosti v odvětví bankovnictví, hodnotí přední světové finanční instituce na základě jejich schopnosti dosahovat výnosů, získávat strategické výhody a poskytovat služby na trzích, kde působí. Časopis The Banker, který je součástí skupiny Financial Times, poskytuje ekonomické a finanční informace pro světový finanční sektor a od svého vzniku v roce 1926 si vybudoval reputaci objektivního a odborného zpravodajského média.
Joy Macknightová, šéfredaktorka časopisu The Banker, uvedla k ocenění skupiny UniCredit: „UniCredit je příkladem působivého zvratu, jelikož za celý sledovaný rok dosáhla více než 200% nárůstu zisku, snížila svou nákladovou základnu a v 1. čtvrtletí roku 2023 dosáhla nejlepších výsledků v celé historii skupiny. Je na dobré cestě k naplnění svého strategického plánu UniCredit Unlocked na roky 2022-2024 a překonává své dosavadní ambice. Banka se nachází v druhé fázi transformace své činnosti a významně investovala do digitálních a datových technologií. UniCredit kromě modernizace IT architektury prostřednictvím API a cloudové infrastruktury investuje do digitalizace všech procesů s cílem zlepšit uživatelské zkušenosti zaměstnanců. Závazkem v oblasti ESG předstihuje ostatní, zejména svým silným zaměřením na sociální problematiku. Významná partnerství s pojišťovnami Allianz a Azimut svědčí o prozíravosti banky při poskytování vynikajících služeb a nabídky pro klienty.“
UniCredit po dobu posledních dvou let, od spuštění strategického plánu UniCredit Unlocked, neúnavně pracovala na transformaci kultury i činnosti skupiny, přičemž se zavázala k zásadním změnám, které pomůžou redefinovat budoucnost a naplnění ambice stát se bankou pro evropskou budoucnost.
Andrea Orcel, generální ředitel skupiny UniCredit, k ocenění uvedl: „Jsme hrdí na tyto úspěchy, které oceňují soustavnou práci naší banky, jež se snaží poskytovat svým klientům v Evropě ty nejlepší služby. Neustále investujeme do výzkumu s cílem vyvíjet inovativní řešení pro naše individuální a firemní klienty: digitalizace a náš závazek dodržovat zásady ESG jsou klíčovými faktory při poskytování služeb a pomáhají nám dosahovat vynikajících výsledků pro zainteresované strany naší skupiny a vytvářet udržitelnou budoucnost pro naše klienty, komunity a zaměstnance.“
UniCredit, která poskytuje služby 15 milionům klientů na 13 trzích v Evropě, se nadále zaměřuje na poskytování podpory klientům, zaměstnancům a komunitám skupiny. Cílem je dosáhnout pokroku, ulehčit klientům správnou a férovou ekologickou transformaci a zabezpečit trvalý růst a prosperitu v dlouhodobém horizontu.