09. 01. 2014
Subjekty:
Češi se chodí do bankovních poboček především poradit. Preferují pohodlí a jednoduchost internetového a mobilního bankovnictví
„Výsledky průzkumu nám opakovaně potvrzují trend posledních let, kdy lidé řeší stále více věcí přes internet a osobně do banky chodí mnohem méně,“ říká Veronika Špaňárová, ředitelka retailového bankovnictví Citibank, a dodává: „I z tohoto důvodu je dlouhodobou strategií Citibank poskytování kvalitních služeb online, a to jak prostřednictvím internetového, tak mobilního bankovnictví.“
Více než polovina (52,8 %) respondentů uvedla, že navštěvuje pobočku své banky méně než jednou v měsíci.
Zájem o mobilní bankovnictví roste
Průzkum Citibank také zkoumal, jaké mají Češi o mobilním bankovnictví povědomí a jak jej využívají. Celých 84,2 % respondentů uvedlo, že pojem znají a čtvrtina z nich mobilní bankovnictví používá.
Znalost a popularita mobilního bankovnictví v české populaci postupně roste. Z průzkumu realizovaného před dvěma lety vyplynulo, že pojem mobilní bankovnictví znalo v té době 80 % respondentů, takže mírný růst je zde patrný. „Podle aktuálního průzkumu se také 83,2 % respondentů domnívá, že mobilní bankovnictví má pro uživatele přínos. V roce 2011 to bylo pouze 51,8 % dotazovaných,“ dodává Špaňárová.
Z lidí, kteří mobilní bankovnictví nepoužívají, jen 14 % respondentů nemá důvěru v realizaci bankovních úkonů prostřednictvím mobilního telefonu a pouze desetina lidí neumí se službou zacházet. Překvapivým výsledkem průzkumu je tvrzení několika málo respondentů (necelá 2 %), že službu nepoužívá kvůli jeho vysoké ceně. „Tento výsledek je pro nás překvapivý, protože mobilní bankovnictví je v Citibank poskytováno zcela zdarma a obavy o náklady vynaložené na používání této služby jsou bezpředmětné,“ doplňuje Špaňárová.
REKLAMA