CZK/€ 25.355 +0,10%

CZK/$ 24.337 +1,15%

CZK/£ 30.464 +0,17%

CZK/CHF 27.279 +0,12%

09. 01. 2014

0 komentářů

Subjekty:

Češi se chodí do bankovních poboček především poradit. Preferují pohodlí a jednoduchost internetového a mobilního bankovnictví

 


 

„Výsledky průzkumu nám opakovaně potvrzují trend posledních let, kdy lidé řeší stále více věcí přes internet a osobně do banky chodí mnohem méně,“ říká Veronika Špaňárová, ředitelka retailového bankovnictví Citibank, a dodává: „I z tohoto důvodu je dlouhodobou strategií Citibank poskytování kvalitních služeb online, a to jak prostřednictvím internetového, tak mobilního bankovnictví.“

Více než polovina (52,8 %) respondentů uvedla, že navštěvuje pobočku své banky méně než jednou v měsíci.

Zájem o mobilní bankovnictví roste

Průzkum Citibank také zkoumal, jaké mají Češi o mobilním bankovnictví povědomí a jak jej využívají. Celých 84,2 % respondentů uvedlo, že pojem znají a čtvrtina z nich mobilní bankovnictví používá.

Znalost a popularita mobilního bankovnictví v české populaci postupně roste. Z průzkumu realizovaného před dvěma lety vyplynulo, že pojem mobilní bankovnictví znalo v té době 80 % respondentů, takže mírný růst je zde patrný. „Podle aktuálního průzkumu se také 83,2 % respondentů domnívá, že mobilní bankovnictví má pro uživatele přínos. V roce 2011 to bylo pouze 51,8 % dotazovaných,“ dodává Špaňárová.

Z lidí, kteří mobilní bankovnictví nepoužívají, jen 14 % respondentů nemá důvěru v realizaci bankovních úkonů prostřednictvím mobilního telefonu a pouze desetina lidí neumí se službou zacházet. Překvapivým výsledkem průzkumu je tvrzení několika málo respondentů (necelá 2 %), že službu nepoužívá kvůli jeho vysoké ceně. „Tento výsledek je pro nás překvapivý, protože mobilní bankovnictví je v Citibank poskytováno zcela zdarma a obavy o náklady vynaložené na používání této služby jsou bezpředmětné,“ doplňuje Špaňárová.

REKLAMA

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů


Související články

Peníze - brýle - slepota - finanční plán

Finanční plán jako prodejní nástroj?

Finanční plán je základním nástrojem naprosté většiny finančních poradců. Je ale v dnešní turbulentní době ještě něčím jiným než marketingovým nástrojem sloužícím k prodeji finančních produktů?

Text: Petr Zámečník

30. 10. 2019

Jak obsluhovat movité klienty v oblasti investic?

Šéfredaktor časopisu Profi Poradenství & Finance Martin Dočekal se na finančním trhu pohybuje přes deset let. Od investičního zprostředkování došel do fáze, kdy rád propojuje zajímavé podnikatelské projekty s koncovými investory. Investiční nástroje tak nejen analyzuje, ale i sám vytváří. Jak pracuje s movitými investičními klienty? Martina Dočekala zpovídá Martin […]

Text: Redakce

29. 01. 2019


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *