24. 10. 2013
Češi začínají vyžadovat kvalitní potraviny a rádi si za ně připlatí
„Jsme rádi za podporu, kterou nám značka kvality dává, stejně tak si vážíme toho, že se můžeme účastnit i aktivit, které KLASA realizuje,“ říká Miroslava Valovičová z pekárny Lično. V období říjen 2012 – prosinec 2013 investoval Státní zemědělský intervenční fond (SZIF) do komunikační podpory značky kvality KLASA přibližně 300 milionů korun. Že šlo o dobře zúročenou investici, potvrzují průzkumy STEM/Mark, které prokázaly, že spontánní znalost značky skokově vzrostla z 65 % na aktuálně stabilních 88 %. Své konkurenty v tomto klíčovém marketingovém ukazateli KLASA několikanásobně předstihla.
Značky kvality, jejichž je KLASA lídrem, pak stojí také za zvýšeným zájmem Čechů o kvalitní potraviny. Navzdory stále se zvyšujícím nákladům domácností, což má za následek hledání úspor a rezerv, totiž stále roste ochota Čechů připlatit si za skutečně kvalitní potraviny.
Úspěšnost značky KLASA, která je projektem Ministerstva zemědělství na podporu kvalitních potravin, se tak řadí mezi úspěšné projekty českého státu na podporu výrobců potravin. Nejenže podporuje domácí ekonomiku, ale také zvyšuje nároky českých spotřebitelů na kvalitu zboží.
Zdroj: MML TGI, 2013 |
Ministerstvo zemědělství chce v tomto trendu pokračovat a také proto se chystá v roce 2014 v souvislosti se značkou KLASA zaměřit primárně na zvýšení spotřebitelské preference a prodej potravin označených značkou KLASA. Sekundárně pak na zvýšení povědomí široké veřejnosti o jakosti a kvalitě potravin a pracovat na zvýšení spotřebitelských nároků tak, aby se přirozenou cestou zvýšil tlak na prodejce, respektive na dostatečnost kvalitního sortimentu v jejich nabídce.