26. 10. 2020
Subjekty:
Česká spořitelna jako první na trhu zautomatizovala své API rozhraní. Díky platformě Integromat mohou firmy jednoduše propojit své účty u Spořitelny s firemními aplikacemi
Své API rozhraní pro třetí strany otevřela Spořitelna jako první banka na trhu již v roce 2015. Aktuálně je k API Spořitelny připojeno několik desítek třetích stran od fintechů (Budgetbakers, Spendee), přes e-shopy (Mall.cz) a loterijní společnosti (Sazka, Synotip) až po konkurenční banky. Třetí strany využívají API rozhraní Spořitelny zejména pro ověření identity klientů, respektive pro propojení s bankovními účty. Právě propojení bankovních účtů klienta s jeho firemními aplikacemi v rámci API ale dosud vyžadovalo nutnost specializovaného kódování a programování. Díky využití platformy Integromat, za níž stojí mezinárodně úspěšný český start-up, zvládne nyní své bankovní účty propojit se svými firemními aplikacemi jakýkoliv firemní zákazník Spořitelny, aniž by pro to musel využít služeb IT specialistů či programátorů.
„Každodenní stahování dat o realizovaných platbách z bankovního účtu klienta do jeho interních účetních systémů či klientských databází je časově náročná rutina, kterou dobře znají jak provozovatelé e-shopů, tak majitelé většiny firem, kteří potřebují mít v co nejreálnějším čase přehled o platbách mezi nimi a zákazníky. Manuální stahování těchto dat je nejenom časově náročné, ale pojí se s ním také riziko chyb a nepřesností,“říká Jakub Bretšnajdr, manažer API České spořitelny a doplňuje: „Díky platformě Integromat můžeme našim firemním klientům nabídnout uživatelsky maximálně jednoduchý nástroj, v němž je propojení firemního účetního systému nebo CRM databáze s klientovými účty podobně jednoduché jako nastavení firemního emailu.“
Integromat pomáhá stovkám tisíc firem po celém světě s integracemi systémů a automatizací firemních procesů. „Jsme rádi, že jsme v Česku uzavřeli partnerství s Českou spořitelnou. To přináší všem jejím firemním zákazníkům možnost propojit bankovní účet s fakturačním systémem nebo třeba interním CRM,“dodává Tomáš Wiesner, který má v Integromatu na starosti partnerství. „Ve Spojených státech je automatizace firemních procesů naprosto běžná věc, která přináší úspory a snižuje chybovost. České firmy se nyní snaží naskočit na rychle jedoucí vlak digitalizace, aby zůstaly konkurenceschopné – a v tom jim to Integromat ulehčuje každý den. A vyzkoušet ho přitom nic nestojí,“ uzavírá Wiesner.
„Naši nabídkou v tuto chvíli míříme zejména na firemní klienty z řad e-shopů, které mají nejvyšší nároky na real-time stahování transkačních s minimem nákladů. Naší ambicí je v průběhu roku 2021 získat desítky až stovky klientů z oblasti e-commerce,“ doplňuje Bretšnajdr.