CZK/€ 25.265 -0,02%

CZK/$ 23.922 -0,16%

CZK/£ 30.359 +0,00%

CZK/CHF 27.138 +0,04%

09. 10. 2020

0 komentářů

Subjekty:

České banky varují před podvodnými telefonáty a e-maily, které ohrožují klienty

 

Klienti českých bank se v posledních týdnech stávají terčem útoků podvodníků, kteří se z nich snaží vylákat přihlašovací údaje do digitálního bankovnictví či čísla jejich platebních karet. Česká bankovní asociace (ČBA) i samotné banky upozorňují, že přihlašovací údaje do bankovnictví, čísla platebních karet ani potvrzovací kódy z SMS zpráv žádná banky po svých klientech nikdy nepožaduje.

Loading



 

V posledních týdnech a měsících se klienti českých bank opět stávají terčem útoků podvodníků, kteří se z nich snaží vylákat přihlašovací údaje do digitálního bankovnictví případně čísla jejich platebních karet. Podvodníci se v profesionálně znějících telefonátech vydávají za pracovníky banky a klienty informují o tom, že byl napaden jejich bankovní účet a požadují po nich přihlašovací údaje do elektronického bankovnictví, aby bylo možné účet blokovat.

V dalších telefonátech zas podvodníci po klientech požadují čísla jejich platebních karet, která následně používají pro přihlášení do aplikací pro mobilní placení Apple Pay nebo Google Pay, jimiž poté platí. Přihlašovací údaje do digitálního bankovnictví, respektive údaje z platebních karet, požadují podvodníci po klientech také v emailech a SMS zprávách, jež jsou takřka k nerozeznání od oficiální komunikace bank.

„Banky se kybernetické bezpečnosti kontinuálně věnují a investují do ní nemalé zdroje. Nicméně útočníci si jsou dobře vědomi, že nejslabším článkem jsou v oblasti bezpečnosti právě klienti. Proto neustále zkoušejí, zdali nenarazí na někoho méně pozorného a údaje, které by po něm banky nikdy nechtěla, jim předá,“ říká Tomáš Hládek, poradce ČBA pro platební styk a kyberbezpečnost.

Banky kontinuálně varují své klienty: Přihlašovací údaje do digitálního bankovnictví, čísla platebních karet ani potvrzovací kódy z SMS zpráv po klientech žádná banky nikdy nepožaduje o telefonu, v emailu či SMS zprávě ani skrze sociální sítě. Každý požadavek tohoto typu je pokusem o podvod. Klienti by na něj neměli reagovat a měli by okamžitě informovat svou banku!

REKLAMA

 

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů


Související články

Wirecard

Zpráva vyšetřovací komise ve věci Wirecard odhaluje selhání všech kontrolních mechanismů

Foto: Shutterstock Politickou odpovědnost za včasné neodhalení podvodu v případu Wirecard by měl nést německý ministr financí, myslí si opozice. Jeho resort má totiž dohlížet na tamní úřad pro finanční dohled – BaFin. Spolkový soud přitom zamítnul stížnost hlavního auditora firmy Wirecard Andrease Loetschera a bylo tak možné […]

Text: Veronika Hejná

30. 06. 2021

Tunel z peněz - peníze - USD

IPC: Dokonalá investice, nebo podvod?

„Dejte nám alespoň 500 000 Kč, my pro vás vytvoříme svěřenský fond, prostředky za vás investujeme a každý rok je tak zhodnotíme o 9,2 %.“ Zní to jako lákavá nabídka. Pokud se ale na společnost a její fungování podíváte blíže, vaše přesvědčení o dokonalé investici se může rychle […]

Text: Martin Dočekal

01. 07. 2019


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *