CZK/€ 25.290 -0,08%

CZK/$ 23.891 -0,54%

CZK/£ 30.298 -0,45%

CZK/CHF 26.927 -0,29%

10. 12. 2012

0 komentářů

Subjekty:

Čokoláda je oblíbeným dárkem

 


 

Čokoládu jako dárek nejčastěji vybírají Západoevropané, nejvíce pak Britové a Francouzi. Během svátků v roce 2011 vzrostl prodej čokoládových výrobků v obou zemích o 53, respektive 41 procent. Nárůst spotřeby čokolády ve svátečním období hlásí také Čína, kde se cukrovinka stává vyhledávaným dárkem mezi střední třídou. Na čokoládové dárky slyší také Češi – oslava či návštěva jsou důvodem k jejímu nákupu pro devět procent respondentů. „Rozvinutější trhy jsou dobrým odbytištěm především pro menší luxusní sady – v roce 2011 jsme v tomto segmentu zaznamenali šestiprocentní nárůst. Česká republika v tomto směru zatím poněkud zaostává, významnou roli pro nás hraje stále ještě cena, která je motivem k nákupu pro 12 procent Čechů. Sedm procent z nás pak čokoládu nejraději kupuje ve slevě,“ objasňuje Marika Konečná, Partner odpovědný za služby pro maloobchod, KPMG Česká republika.

Jiný kraj, jiná chuť
Ačkoliv cena hraje při nakupování Čechů velkou roli, průzkum společnosti KPMG Česká republika ukázal, že se při výběru čokolády orientují především podle druhu (v 50 procentech případů) a značky (34 procent). „Obecně máme nejraději mléčnou čokoládu, nicméně naše chuťové preference se liší kraj od kraje. Je zajímavé, že například v Královéhradeckém a Pardubickém dávají přednost čokoládě hořké, zatímco mléčnou s přísadami si oblíbili v Libereckém a Moravskoslezském kraji. Na Plzeňsku si rádi pochutnají jak na hořké, tak na mléčné, a to i pokud jsou do ní přimíchány oříšky nebo ovoce. Bílá čokoláda a netradiční chutě respondenty oslovují ze všeho nejméně,“ doplňuje Marika Konečná. Nicméně i v České republice se v nabídce můžeme setkat s netradičními přísadami, jako je mořská sůl nebo chilli papričky.

Chuť na čokoládu klesá s věkem
Více než polovina Čechů si čokoládu dopřává až několikrát týdně – a čím mladší konzument, tím častěji. Zatímco čokoládu si jednou týdně dá 58 procent lidí ve věku 18–25 let, v kategorii nad 55 let jde jen o 47 procent. Až několikrát denně se touto kakaovou pochoutkou odmění šest procent mladých lidí, u starších jde o ojedinělé případy. „Právě mladí lidé určují směr, kterým se čokoládový průmysl v budoucnu vydá. A přihlížet musí nejen na chuť či design. Stále větší roli hrají i zdravotní aspekty čokoládových výrobků, které nemusí mít nutně jen negativní účinky. Přiměřená konzumace kvalitní hořké čokolády s vysokým podílem kakaa například snižuje krevní tlak nebo zlepšuje naši náladu,“ upozorňuje Marika Konečná.

Velikonoce? Zatím největšími celosvětovými svátky
Svátky a oslavy jsou pro výrobce čokolády ideální tržní příležitostí. Z celosvětového pohledu patří mezi nejvýznamnější čokoládové slavnosti Velikonoce. V Brazílii se prodeje velikonočních vajíček ročně vyšplhají ke stu milionu kusů, v Austrálii vzrostly podle prvních odhadů tržby za čokoládové produkty o letošních Velikonocích o tři procenta, tj. na více než 178 milionů dolarů (v přepočtu zhruba 3,41 mld. korun). „Na českém trhu tzv. sezónních čokoládových cukrovinek výrazně převažuje vánoční sortiment nad velikonočním. ,Vánoce‛ tvoří více než dvě třetiny českého sezónního trhu. Celkově český trh vánočních cukrovinek dosahuje ročně řádově 470 milionů korun a v minulé sezóně vzrostl v objemu o téměř šest procent,“ uvádí Hana Chybová, manažerka marketingu cukrovinek Nestlé Česko s.r.o., výrobce nejsilnější tuzemské značky Orion s více než 50procentním podílem na trhu vánočních cukrovinek.

 

REKLAMA

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů


Související články

Průzkum: Bank of America nečekaně poukazuje na to, že mladší investoři jsou více skeptičtí vůči riziku

Bank of America, druhá největší banka v USA, uspořádala průzkum mezi 1007 americkými respondenty, kteří vlastnili alespoň 3 miliony USD v investičních aktivech a bylo jim nejméně 21 let. Průzkum se odehrál v lednu a únoru 2024. Vzorek dotázaných byl rozdělen na 2 skupiny: mladší (21-43 let) a […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

31. 07. 2024

Průzkum: Čeští investoři? Konzervativci, kteří se bojí rizika

Přes polovinu Čechů zhodnocuje své úspory některou z forem investic. Nejrozšířenější je u Čechů investování do podílových fondů, do kterých finance ukládá přes polovinu českých investorů. Oblíbené jsou také přímé nákupy akcií a dluhopisů, ale i moderní investiční nástroje a alternativní investice.

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

22. 07. 2024

Průzkum: Polovina Čechů, kteří si nespoří na důchod, na to prostě nemá

Dvě třetiny Čechů si odkládají tak, aby si mohly zpříjemnit důchod. Více než polovina lidí, kteří si z různých důvodů neodkládají, jednoduše nedisponuje dostatkem peněz, a vše obratem využije na živobytí. Ukázal to průzkum, který pro investiční platformu Portu vypracovala agentura IPSOS, zúčastnilo se jej 1050 respondentů.

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

06. 05. 2024


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *