„Nejvíce utrácejí ve slevách Pražané, průměrně 7635 korun. Nejméně zaplatí obyvatelé Moravskoslezského kraje – i zde se ale jedná o částku 4522 korun,“ říká Jarmila Kowolowská, manažerka kreditních karet GE Money Bank, a dodává: „Lidé se naučili povánoční slevy využívat a nákupy dopředu plánují. Množství plateb realizovaných platebními kartami potvrzuje, že jsou při nákupech v zahraničí opatrní. Karty nevyužívají jen jako „pojistku“ pro neplánované nákupy, ale i jako moderní platební instrument, který na cestách snižuje rizika.“
V povánočních slevách v zahraničí nakupuje celkově 42 % dotázaných. Nejoblíbenější jsou mezi obyvateli Ústeckého a Plzeňského kraje – 58 a 54 % respondentů. Naopak nejmenší zájem je v Moravskoslezském kraji, kde se do zahraniční za slevami vydává jen 26 % oslovených obyvatel.
Nejoblíbenější je oblečení a boty – ty kupuje celkem 86 % z těch, kteří za slevami vyjíždí. Následuje jídlo a nápoje (včetně alkoholu), které zajímá 35 % dotázaných. Naopak nejmenší zájem je o luxusní zboží, jež uvedlo jen 9 % respondentů, a také o auto-moto díly či autokosmetiku (4 %).
Mezi jednotlivými kraji přitom panují určité rozdíly. Například Pražané si častěji pořizují luxusní zboží. Ve slevách v zahraničí jej nakupuje 16 % Pražanů – téměř dvojnásobek průměru oslovených regionů (9 %). O kosmetiku a parfémy zase nejvíce stojí obyvatelé Moravskoslezského kraje, 35 % dotázaných (průměr krajů je 24 %). Největší zájem o jídlo a nápoje je mezi obyvateli Ústeckého kraje – ve slevách jej nakupuje 50 % respondentů. Lidé z Ústeckého kraje také více kupují hračky (32 % dotázaných oproti průměru krajů 15 %).