05. 02. 2018
Subjekty:
Equa bank zdvojnásobila zisk. Koncem roku 2017 přesáhla bilanční suma banky 50 miliard korun
Rok 2017 byl nejúspěšnějším rokem v historii Equa bank. Zisk Equa bank se meziročně více než zdvojnásobil a činil 232 milionů korun. Banka rostla dvou až trojciferným tempem ve všech oblastech svého podnikání. Počet klientů překročil hranici 300 tisíc a bilanční suma přesáhla 50 miliard korun. Banka očekává pokračování růstu i v roce 2018.
„Equa bank má za sebou nejúspěšnější rok ve své historii. Za více než dvojnásobně vyšším ziskem oproti roku 2016 stojí především atraktivní nabídka běžného účtu, spotřebitelských půjček a kontokorentů, jejichž prodej meziročně vzrost o 30 %. Do hospodaření banky se také pozitivně promítlo dlouhodobě úspěšné působení na trhu hypotečních úvěrů, které znovu rostly dvouciferným tempem. Také jsem rád za dynamický růst prodeje doplňkových služeb – zejména prémiových platebních karet, cestovního pojištění, pojištění k úvěrům a kartám,“ komentoval výsledky hospodaření Petr Řehák, generální ředitel a předseda představenstva Equa bank.
Ke konci roku 2017 vzrostla bilanční suma Equa bank v meziročním srovnání o 14 % a přesáhla hranici 50 miliard korun. Celkový objem úvěrů se zvýšil o 15 % a dosáhl téměř 37 miliard korun. Objem vkladů vzrostl o 13 % a ke konci roku 2017 činil téměř 45 miliard korun. Čistý zisk Equa bank vzrostl meziročně o 167 % na 232 milionů korun. Počet klientů dosáhl ke konci loňského roku 307 tisíc, což představuje meziroční nárůst o 24 %.
„Základem úspěchu Equa bank je atraktivní a srozumitelná nabídka bankovních produktů a služeb pro běžné klienty a s takovým nastavením, které dlouhodobě oceňují. Základní platební služby zdarma vhodně doplňujeme jednoduchými a transparentními placenými službami. Nové produkty a služby vždy vybíráme podle jejich přidané hodnoty pro klienty. To vše se promítá v trvale rostoucí spokojenosti našich klientů,“ doplnil Petr Řehák.
V roce 2017 banka už těžila z kvalitní klientské základny, která její služby aktivně využívá a považuje ji za svou hlavní banku. Zároveň se bance podařilo získat 60 tisíc nových klientů. Klienti Equa bank oceňují zejména rychlý a klientsky přívětivý proces poskytování spotřebitelského úvěru, individuální přístup, atraktivní běžný účet a unikátní uživatelsky příjemné mobilní bankovnictví.
O tom, že Equa bank běžný účet patří k těm nejlepší na trhu, svědčí i jeho úspěch v mnoha finančních soutěžích. Jen za rok 2017 si tento účet odnesl tři ocenění v prestižních českých finančních soutěžích. Součástí běžného účtu je i bezplatné mobilní bankovnictví, které v roce 2017 prošlo kompletní inovací a dnes tato aplikace patří k nejlepším na trhu. V populární soutěži nejlepších mobilních aplikací českého a slovenského původu AppParade se mobilní aplikace Equa bank umístila na 3. místě a získala ocenění jako jediná aplikace zastupující bankovní sektor.
K vynikajícímu výsledku přispělo také dlouhodobě efektivní řízení nákladů. Rostoucí velikost banky umožňuje realizovat úspory z rozsahu, a to především díky automatizovaným procesům, e-tendrům nebo lepším nákupním cenám od externích dodavatelů. Plochá organizační struktura bez zbytečných korporátních funkcí, efektivní provoz a chytře postavená IT infrastruktura dlouhodobě umožňují nabízet klientům základní platební služby zdarma.
Rok 2017 byl pro Equa bank mimořádný také tím, že vstoupila na trh institucionálních investorů, a to vydáním své historicky první emise hypotéčních zástavních listů a první emise podřízených dluhopisů.
„K výbornému výsledku hospodaření přispěl samozřejmě také dobrý stav české ekonomiky odrážející se ve zlepšující se kvalitě úvěrového portfolia,“ uzavřel Petr Řehák, generální ředitel a předseda představenstva Equa bank.
Výsledky hospodaření Equa bank k 31. prosinci 2017 dle mezinárodních účetních standardů
K 31/12/17 | K 31/12/16 | Meziroční nárůst (%) | |
Aktiva celkem (v mil. Kč) | 50 283 | 44 115 | 14 % |
Úvěry klientům (v mil. Kč) | 36 971 | 32 095 | 15 % |
Vklady klientů (v mil. Kč) | 44 904 | 39 879 | 13 % |
Vlastní kapitál (v mil. Kč) | 3 726 | 3 427 | 9 % |
Provozní výnosy (v mil. Kč) | 1 422 | 1 205 | 18 % |
Čistý zisk (v mil. Kč) | 232 | 87 | 167 % |
Počet klientů | 307 000 | 248 000 | 24 % |