„Aktivně se zapojujeme do podobných aktivit, jelikož ohleduplnost k životnímu prostředí a snižování vlivu člověka na životní prostředí je nedílnou součástí strategie finanční skupiny AXA na celém světě. Proto jsme neváhali se zapojit i do projektu Hodina Země,“ uvedl Marek Zeman, ředitel PR a komunikace finanční skupiny AXA.
Hodina Země je celosvětový happening propojující obce, firmy a jedince, kteří berou vážně své závazky vůči životnímu prostředí, zejména chápou závažnost probíhajících změn klimatu.
Happening probíhá symbolickým hodinovým zhasnutím světel, ať již veřejného osvětlení, nasvícení památky, štítu firmy, nebo vlastního obýváku. Tento jednoduchý, ale přitom viditelný čin – zhasnutí světla – je signálem pro veřejné činitele, že je třeba věnovat více pozornosti ochraně životního prostředí, zejména ochraně klimatu. Akce zároveň slouží jako možnost prezentace závazků a cílů v oblasti životního prostředí.
Hodina Země se koná vždy poslední březnovou sobotu (letos tedy 31. března) od 20:30 do 21:30 místního času. Pozitivní vlna tmy tak postupně oběhne celou planetu – začne na Fidži a skončí o den později na ostrově Samoa.
REKLAMA
Celosvětově kampaň pořádá Světový fond na ochranu přírody (WWF), v České republice pak Ekologický institut Veronica.