Privátní banka Friedrich Wilhelm Raiffeisen (FWR) připravila novou investiční příležitost bezpečné investice do akcií firem vyrábějících luxusní zboží. Podkladovým aktivem nového certifikátu je „Luxury Basket II“ založený na vývoji akcií čtyř výrobců luxusního zboží: společností Louis Vuitton, BMW, Burberry a Richemont (zahrnující např. Cartier).
„Poptávka po luxusním zboží stále prudce roste, z čehož těží i akcie výrobců luxusních značek. Chceme dát klientům možnost, jak se na tomto růstu podílet a zároveň mít garanci návratnosti svých vložených peněz. První obdobnou emisi jsme vyprodali velmi rychle, proto nyní přicházíme s novým certifikátem,“ uvedl ředitel privátního bankovnictví Raiffeisenbank Petr Vitásek.
Banka nabízí certifikát s 95% garancí návratnosti peněz, klient se na růstu tohoto koše bude podílet výnosem ve výši 60 – 70 % průměrné hodnoty. Splatnost certifikátu je čtyři roky, je možné jej kdykoli odprodat za tržní cenu a s jeho správou nejsou spojeny žádné poplatky.
Trh s luxusním zbožím ovládají kromě tradičních ekonomik především ty asijské. Největším trhem je zatím USA před Čínou a Japonskem. „Čína v nejbližších letech USA přeskočí a stane se celosvětově s přehledem nejvýznamnějším dovozcem a spotřebitelem luxusního zboží. Právě čínská dychtivost po luxusním zboží potáhne spotřebu luxusního zboží dále nahoru,“ potvrdil Petr Vitásek.
Většina luxusních firem sídlí v Evropě a stále více cílí na Čínu. I proto akcie firem vyrábějících luxusní zboží se vyvíjejí výrazně lépe než hlavní evropské indexy. Zatímco index S&P 500 od počátku roku 2003 vzrostl zhruba o 65 %, koš Bloomberg European Luxury Index za stejné období přidal více než 500 procent. Zatímco hlavní akciové indexy se vyvíjejí víceméně stabilně a projevil se v nich propad před 3–5 lety, luxusní koš zaznamenal strmý nárůst především právě od roku 2009, tedy v období, o kterém se mluví jako o krizi.
REKLAMA
Už nyní lze najít obchody s luxusním zbožím i v menších čínských městech. Čínské aglomerace přitom dále porostou a dá se očekávat, že v roce 2020 budou ve více než 300 čínských městech žít lidé s takovými příjmy, jako mají nyní v Šanghaji, kde finanční ředitel nyní bere v přepočtu více jak 214 tisíc korun měsíčně. Zájem Číňanů o luxusní zboží nepolevil ani v době vrcholící krize, v roce 2009 vzrostly prodeje luxusních značek o 16 % a dosáhly 64 miliard renmibi (asi 10 miliard dolarů). V roce 2015 už by to podle studie společnosti McKinsey mohlo být 180 miliard renmibi, do Číny tak bude směřovat více než 20 % světové produkce luxusního zboží.
Raiffeisenbank spustila nový koncept privátního bankovnictví pod značkou Friedrich Wilhelm Raiffeisen (FWR) v loňském roce. Od té doby přinesla na český trh nový standard služeb a řadu ojedinělých produktů, které doposud české privátní banky nenabízely, např. otevřenou architekturu či zakládání rodinných nadací a trustů. Nedávno banka představila kreditní kartu World Elite, která je nejprestižnější kartou na českém trhu a na celém světě ji vydává pouze zhruba 80 bank.
„Privátní bankovnictví bylo v loňském roce naším nejrychleji rostoucím segmentem. Podařilo se nám nalákat řadu nových klientů, příjemný je pro nás fakt, že se nám daří získávat i klienty, kteří si doposud své peníze nechávali spravovat v Londýně či ve Švýcarsku. Tito klienti zjišťují, že už zde mohou získat stejně kvalitní služby, jaké jim nabízejí zahraniční privátní banky,“ dodal Petr Vitásek s tím, že aktiva pod správou FWR meziročně vzrostla o více než 20 % a celkově dosahují objemu v řádu desítek miliard korun.
Podle odhadu FWR je pod správou českých privátních bank jen zhruba třetina peněz z těch, které by pod správou mohly být. Další třetinu spravují privátní banky v zahraničí a poslední část jsou peníze uložené v ČR, ale ne pod správou privátních bank, tedy jsou buď rozložené do různých bank nebo jejich majitel nevyužívá privátní služby.