CZK/€ 25.340 +0,22%

CZK/$ 23.254 +0,32%

CZK/£ 30.194 +0,38%

CZK/CHF 26.953 +0,35%

22. 02. 2019

0 komentářů

Subjekty:

Jarní prázdniny? To jsou v případě nehody i drahé návraty domů

 

Pro mnoho lidí je dovolená na horách nedílnou součástí zimy. Zvláště o jarních prázdninách sedá řada lidí za volant a vyráží lyžovat. Ti, kterým jsou české hory malé, míří stále častěji do zahraničí. Přes zimu jezdí Češi nejvíce do alpských zemí, zvláště do Rakouska, ale také do Itálie či Francie. Na cestě ale mnohdy nedodržují předepsanou rychlost. Často havarují již při průjezdu přes sousední Německo. A pokud není vozidlo snadno a rychle opravitelné v zahraničí, samotný odtah vozu do ČR se pak vyšplhá až na několik desítek tisíc korun. Proto se v těchto případech více než kdy jindy vyplatí si ohlídat dobré připojištění asistenčních služeb.

Loading



 

Jedním z míst, kde Češi za hranicemi nejčastěji havarují při cestách do horských středisek, je právě Německo, přes které vede velká část hlavních tahů do Alp. Jen klienti ČSOB Pojišťovny v Německu v roce 2018 nahlásili 1176 pojistných událostí. Důležité je mít pro takové případy auto řádně pojištěné, neboť opravy v zahraničních servisech mohou přijít draho. Například právě v Německu se v roce 2018 průměrná škoda při pojistné události spojené s dopravní nehodou vyšplhala na 111 tisíc korun. Vedle silničních nehod se Češi potýkají také s technickými závadami. Mezi ty nejčastější patří poruchy motoru či defekty pneumatiky. Řidiči by si měli dát pozor i na to, že ve většině zemí nejsou autoservisy otevřené o víkendech, a zvláště v jižní Evropě ani v době polední siesty, takže oprava může nějakou dobu trvat.
Řidiči by kromě toho měli vědět, co přesně jejich pojistka zahrnuje. Zejména pokud někdo častěji cestuje do zahraničí, je doporučováno sjednat si havarijní pojištění. „Dnešní havarijní pojištění obsahuje pojištění téměř proti všem rizikům, která mohou řidiče potkat. Pokud klient nemá zájem o plnohodnotné havarijní pojištění a má sjednáno jen povinné ručení, může si k němu sjednat celou řadu připojištění, jako např. poškození vozidla zvěří, pojištění proti živelným událostem, odcizení vozidla,“ říká Jaroslav Král, ředitel Odboru pojištění vozidel ČSOB Pojišťovny, a dodává, že vhodné je také připojištění proti poškození okenních skel.

Pokud vyrážíte za zimními zážitky do hor, samozřejmostí je povinná výbava a dobrý technický stav vozidla, ale také opatrnost a bezpečná a ohleduplná jízda. „Mezi nejčastější prohřešky, kterých se čeští řidiči v horských oblastech dopouští, patří nevhodné parkování, které následně omezuje průjezdnost komunikací i na parkovištích. Mnohdy je způsobeno v důsledku velkého množství sněhu. Kromě toho se při kontrolách setkáváme i s řidiči pod vlivem alkoholu,“ upozorňuje nprap. Dana Ladmanová, tisková mluvčí Policie ČR pro územní odbor Klatovy, pod který spadá pohoří Šumava. Alkohol za volantem může být na zasněžených či namrzlých cestách zvláště nebezpečný, nezodpovědní řidiči navíc kromě zdraví a ztráty řidičského průkazu riskují i značnou finanční újmu. Škodu způsobenou autem řízeným pod vlivem omamných látek totiž pojišťovna nemusí uhradit.

Na dodržování silničních pravidel si musí lidé dávat zvlášť velký pozor při cestách za hranice, a to i proto, že se policisté leckdy zaměřují právě na cizince. „Nejčastějším prohřeškem českých řidičů v zahraničí je nedodržování rychlosti. Z pohledu silničních kontrol bývají nejdůslednější v Rakousku, což je všeobecně známá věc. V Rakousku mají také stanoveny jedny z nejvyšších sankcí. Zanedbatelné však nejsou ani v ostatních zemích,“ říká Libor Budina, manažer Road Safety v Autoklubu České republiky. Právě Rakousko přitom patří mezi země, kam Češi vyrážejí nejčastěji.

Dopravní nehoda v zahraničí může stát nemalé náklady. Vedle vlastních nákladů na opravu vozidla, které v ideálním případě zaplatí pojišťovna, to může být pokuta za způsobení nehody a náklady na odtah vozidla do nejbližšího servisu, u vážných poškození dokonce repatriace vozidla a jeho osádky zpět do ČR. Proto se kromě jiného vyplatí mít také sjednanou asistenční službu. Ta bývá součástí povinného ručení či havarijního pojištění, její rozsah se však u jednotlivých pojistitelů může lišit. Ne každé pojištění pokrývá například odtah vozidla z cizí země, což přitom může vyjít na desítky tisíc korun. „Kdo jezdí častěji a na delší vzdálenosti, měl by si pořídit širší rozsah asistenčních služeb. U nás například variantu Nadstandard, s vyššími limity pro pomoc v nouzi, nebo ještě vyšší Bezlimitní variantu, která v případě nemožnosti efektivně opravit vozidlo v zahraničí zajistí a uhradí odtah poškozeného vozidla z celé Evropy domů, vysvětluje Jaroslav Král. Tyto služby si ale mohou domluvit i ti, kteří auto kromě cest do zahraničí příliš nepoužívají. „Rozsáhlejší asistenční služby pro vozidla po dobu cesty v zahraničí lze sjednat i v rámci cestovního pojištění,“ uzavírá Král.

REKLAMA

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů


Související články

tesla akcie

InsureMyTesla: Revoluce v autopojištění?

Miliardář Elon Musk přináší se svou automobilkou Tesla revoluci v každém ohledu. Nyní se vrhl do autopojištění a představil InsureMyTesla. Způsobí zemětřesení i v této oblasti?

Text: Petr Zámečník

01. 11. 2017

Karel Janeček spustil první peer-to-peer pojišťovnu. Není ale pro každého

Na principu peer-to-peer (P2P) se poskytují půjčky, prodávají valuty, sdílejí automobily či ubytovací a cestovatelské služby. Nově do světa P2P vstupuje i P2P pojišťovna se standardní pojišťovací licencí a vlastním kapitálem na výplatu škod. Klientům bez škodní události slibuje První klubová pojišťovna podíl na zisku. Za zády jí stojí silný investiční partner RSJ Private Equity Karla Janečka.

Text: Jana Zámečníková

22. 03. 2016

Spoluúčast na havarijním pojištění si dobře spočítejte. Škoda vás může vyjít draho

Ke každému vozidlu je dobré mít i havarijní pojištění. Jak se ale orientovat v pojistkách a jaký vliv na naše rozhodnutí bude mít spoluúčast při sjednané smlouvě? Spoluúčast na škodní události je dvojsečným nástrojem pro mnoho pojišťoven. Na jednu stranu tu máme podstatně levnější havarijní pojištění, na straně druhé ale leží nemožnost hlášení drobné škody.

Text: Jan Lukeš

27. 08. 2015


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *