09. 10. 2012
Subjekty:
KLIENTI BANK DÁVAJÍ PŘEDNOST JEDNODUCHÝM PRODUKTŮM A NÍZKÝM POPLATKŮM
“Moderní klienti začínají čím dál více vyžadovat jednoduché finanční produkty. A proč by za ně měli platit zbytečné poplatky?“ ptá se Alina Agurida, šéfka reklamy a komunikace v ZUNO. „A to je hlavně případ spotřebitelských půjček a spořicích produktů. Klienti by měli platit jen za služby, které skutečně dostanou. Kupříkladu náš běžný ÚČET je bez poplatků a klienti s ním ušetří až 2000 korun ročně.”
Výzkum se v druhé části věnoval také důvodům, proč se klienti rozhodnou změnit banku. A i v tomto případě hrají hlavní roli poplatky. Celkem 70 % Čechů by zvažovalo změnu své banky, pokud by došlo k výraznému zdražení poplatků za služby.
“Je důležité brát v úvahu, že je rozdíl mezi úvahou nad změnou banky a skutečným reálným krokem,“ říká Andrea Vozníková, expertka na výzkum trhu v ZUNO. “Nejčastějšími důvody, kdy Češi banku opravdu změní, jsou kromě zvýšení poplatků také špatné finanční výsledky instituce a neprofesionální chování zaměstnanců banky.”
Z pohledu komunikace klientů s bankou je pro 92 % Čechů klíčová jednoduchost a dostupnost. Kontakt s bankou preferují hlavně online a prostřednictvím internetového bankovnictví.
Výzkum realizovala agentura NMS od 21. do 29. září 2012. Jednalo se o kvantitativní výzkum CAWI, na reprezentativním vzorku populace České republiky ve věku 18 – 65 let.
REKLAMA