02. 05. 2023
Klientský portál moje UNIQA s novými službami a v novém designu
Digitální servisní nástroj pro zákazníky moje UNIQA prošel důkladnou inovací. Ta především spojila do jednoho několik předchozích systémů fungujících před fúzí společností AXA do UNIQA, přidala řadu možností a zlepšila uživatelský komfort. Klienti mají k dispozici snadnou správu svých finančních smluv na jednom portálu v režimu 24/7.
Nový klientský portál moje UNIQA je optimalizován pro zobrazení jak na počítačích, tak i v mobilech a tabletech. UNIQA rovněž optimalizovala design portálu v zájmu zpřehlednění zobrazovaných informací. Klient ho najde na adrese: https://www.uniqa.cz/moje-uniqa/.
Zjednodušilo se přihlašování do systému: jakmile je klient jednou ověřen, jako důvěryhodný uživatel může využívat portál naplno na základě svého PIN či hesla. Do moje UNIQA se lze hlásit i pomocí bankovní identity, jež nastaví okamžitě status ověřeného klienta.
Migrace se týkala asi 350 000 klientů a bezmála 600 000 smluv na pojištění, penzijní připojištění, doplňkové penzijní spoření nebo na investice v podílových fondech. Vzhledem k těmto objemům je zřejmý i ekologický efekt: on-line komunikace šetří papír a přírodu.
Co on-line portál moje UNIQA nabízí?
REKLAMA
- přehled všech smluv klienta s finanční skupinou UNIQA na jednom místě, včetně těch již ukončených: pojištění, penze, investice;
- všechny potřebné dokumenty ke smlouvám, jako například kopie smluv, roční výpisy, daňová potvrzení, zelená karta k povinnému ručení apod.;
- přehled provedených transakcí na smlouvách;
- provedení změn osobních údajů a kontaktních údajů (např. příjmení, titul, adresa trvalá nebo korespondenční, e-mail, telefonní číslo atp.);
- provedení změny frekvence placení smluv, změny způsobu úhrady smluv, změny oprávněné osoby;
- možnost úhrady plateb na smlouvách: klient zaplatí platební kartou on-line přímo z moje UNIQA;
- přehled pojistných událostí z pojistných smluv: možnost nahlášení neživotní škody a sledování procesu vyřízení pojistných událostí, kompletní dokumentace ke škodě, možnost komunikace s likvidátorem škody;
- kontakty na osobního poradce klienta a na UNIQA;
- bankovní identita: prostřednictvím bankovní identity je možné se přihlásit, není potřeba nastavovat heslo, potvrzovat svou identitu, neboť informace o ní nám předává banka, a pokud se podaří napárovat údaje od banky s údaji od UNIQA, je této osobě přidělena ověřená identita:
- klient se přihlásí do svojí bankovní identity u svojí banky (pokud jich má více, tak může vybrat kteroukoli z nich);
- klient vidí, jaké údaje (jméno, příjmení, datum narození, telefon a e-mail) se předávají;
- klient potvrdí souhlas s předáním těchto informací do UNIQA;
- klient je přesměrován na úvodní obrazovku portálu, kde už vidí své smlouvy;
- pokud se data nespárují, je potřeba ověřit, jaké rozdíly v datech má nastaveny u banky a v UNIQA (např. jiný e-mail, nebo jiné telefonní číslo). Data se musí sjednotit, pak bude přihlášení fungovat;
- pokud klient chce rozdílné kontaktní údaje v UNIQA a u banky, musí se přihlásit standardním způsobem, tedy za využití kombinace číslo smlouvy + heslo
- další funkcionality.
V oblasti pojištění jsou v moje UNIQA k dispozici retailové smlouvy životního i neživotního pojištění. V penzích lze měnit výši pravidelného příspěvku účastníka a rovněž převádět prostředky mezi fondy. V investicích může klient podávat žádost o odkup nebo výměnu podílových listů, rušit odkup, případně měnit investiční strategii.
UNIQA počítá s dalším rozvojem portálu v příštích měsících. V plánu je doplnit on-line řešení vinkulací nebo propojit moje UNIQA i pro produkty bankopojištění sjdnávané v partnerské Raiffeisenbank.