Konkurence mezi finančnčními institucemi je samozřejmě zdravá a ve výsledku přináší pro zákazníky mnoho výhod. V rámci boje o klienta však některé banky i záložny nabízí produkty, které jsou na první pohled výhodné, avšak po podrobnějším prozkoumání podmínek může přijít rozčarování. „Zvláště subjekty, které se teprve etablují na trhu, se snaží zákazníka přilákat nabídkou, jež je v dlouhodobějším časovém horizontu jen obtížně udržitelná. Klienti si stále více takové nabídky důkladně prověřují a výsledkem je, že se vracejí k prověřeným institucím, které výhodné podmínky nabízejí dlouhodobě,“ říká Petr Jánský, předseda představenstva MSD.
Metropolitní spořitelní družstvo je na trhu téměř 14 let a za tu dobu si vybudovalo status stabilní a důvěryhodné finanční instituce. „Naši klienti si již ověřili, že naše nabídky nejsou jen reklamními tahy, ale máme srozumitelné, jednoduché a kvalitní produkty, kterým mohou důvěřovat,“ doplňuje pan Jánský. Také z tohoto důvodu je dnes MSD jednou z největších nebankovních institucí v České republice. Počet klientů (členů) družstva již dosahuje k 8.000 a stále roste. „Úrok na termínovaný vklad, který dosahuje 3,3 – 4,8%, což je aktuálně nejvýhodnější nabídka na trhu, udržujeme již od prosince 2010. Úrok na spořicím účtu, který svou výší 2,8% také téměř nemá konkurenci, pak nabízíme klientům od ledna 2011,“ upřesňuje pan Jánský, který také potvrzuje, že Metropolitní spořitelní družstvo plánuje tato čísla udržet i v následujícím období.