17. 12. 2024
Nejlepší bankovní pobočky mohou nyní získávat ocenění v rámci soutěže Bank Branch of the Year
Již čtvrtým rokem jsou v Česku, v Maďarsku a na Slovensku oceňovány nejlepší kamenné prodejny z hlediska zákaznického zážitku v rámci soutěže Visa Czech Top Shop. Letos se projekt rozšiřuje také o hodnocení poboček bank ve speciální kategorii „Bank Branch of the Year“. Ty se tak mohou ucházet o postup do finále a vítězství za celý ročník. Hodnocení probíhá na základě pečlivě sestavených kritérií, která odrážejí kvalitu klientského zážitku. Do soutěže se mohou nominovat pobočky bank z celého Česka, případně mohou být nominovány veřejností.
Navzdory tomu, že čím dál více klientů využívá přímé bankovnictví, hrají kamenné pobočky bank stále důležitou roli. Musí však držet krok s dobou, modernizovat své služby a přinášet nové technologie. Mezi tyto inovace patří například vkladové bankomaty nebo možnost videohovoru s investičním specialistou přímo z centrály banky.
Agentura instore.eu společně s Visa identifikovala devět klíčových kritérií zákaznického zážitku (CX), která budou hodnocena při návštěvách nominovaných poboček. Součástí hodnocení bude také rozhovor s manažerem pobočky, jenž poskytne zpětnou vazbu na aktuální design pobočky a navrhne možnosti jeho dalšího vylepšení.
„V řadě situací klienti stále preferují návštěvu kamenných poboček. Ty se v posledních letech výrazně proměňují – jsou pro zákazníky vstřícnější vzhledem i přístupem zaměstnanců, akcentují ochranu životního prostředí, pomáhají klientům zvládat mobilní bankovní aplikace. Toto všechno a další parametry oceňuje nový projekt Visa Bank Branch Of The Year,“ zmiňuje Jiří Beran ze společnosti instore.eu.
Cílem tohoto ocenění je vyzdvihnout kvalitní práci designérů a úsilí centrálních týmů bank, které stojí za modernizovanou podobou poboček. Tyto týmy musí zohlednit rostoucí nároky klientů a technologický vývoj, zejména v oblasti mobilních aplikací a jejich integrace do bankovnictví. Projekt zároveň oceňuje i náročnou práci bankovních poradců, kteří čelí rostoucím očekáváním klientů. Ti jsou stále více zvyklí na moderní prostředí maloobchodních prodejen, obchodních center a tzv. „experience center“ všeho druhu.