Vyhodnocení bank za celý rok 2011 vychází z jednotlivých čtvrtletních hodnocení bank a zahrnuje tak v sobě veškeré nejvýznamnější kroky a opatření bank ve vztahu ke klientům v roce 2011. Fio banka dosáhla za všechna čtyři čtvrtletí roku 2011 nejvyšší průměrné hodnocení se 71,49%. Následovala UniCredit Bank s 67,77 procenty a GE Money Bank s 67,06 procenty.
Výsledky hodnocení se v průběhu roku výrazně měnily
V první polovině hodnoceného roku nasadila Fio banka vysokou laťku. V prvním čtvrtletí dosáhla 73,04% a v druhém dokonce 74,1%, což bylo nejvyšší hodnocení všech bank za všechna sledovaná čtvrtletí. Své postavení však v druhé polovině roku udržet nedokázala. Ve třetím čtvrtletí ji se svými 70% předběhla GE Money bank, ona sama získala jen 68,99% a ve čtvrtém čtvrtletí se 70,03% obsadila první místo UniCredit Bank.
V průměrném hodnocení však Fio banka nad zmíněnými konkurenty přeci jen zvítězila a stala se tak Nejvstřícnější bankou klientského ratingu bank OVB Vstřícná banka roku 2011.
Fio banka – široká nabídka a nízké poplatky
Fio banka v průběhu roku 2011, kdy se stala Nejvstřícnější bankou stále, zvyšovala počet svých klientů. Banka rovněž zaváděla do praxe zajímavé novinky, které oslovily veřejnost i porotu. Banka dominovala výrazně v nízkých cenách svých služeb a produktů. Banka se tak od počátku roku 2011 mohla spolu s mBank pochlubit každé čtvrtletí suverénně nejlepším poplatkovým hodnocením mezi tuzemskými bankami.
František Pavelka, vedoucí katedry finančních obchodů Bankovního institutu vysoká škola Fio banku hodnotí: „FIO banku můžeme opravdu považovat za nejdynamičtější banku roku 2011. Překročila 125.000 klientů. Nadále je značně úspěšná zejména v investičním bankovnictví, kde obchoduje i pes Varšavskou burzu. Zahájila další kurs školy investování a zvyšuje počty poboček.“
Na druhém a třetím místě ročního hodnocení se umístily banky GE Money Bank a UniCredit Bank. Obě banky se také v průběhu roku staly vedle Fio banky nejvstřícnější čtvrtletní bankou. GE Money ve třetím a UniCredit Bank ve čtvrtém čtvrtletí. Obě banky jsou ze strany poroty, ale i ze strany veřejnosti hodnoceny jako velmi inovativní a dynamické banky, které umí v praxi realizovat zajímavé nápady.
Nejúspěšnější banky v klientském ratingu OVB Vstřícná banka v roce 2011
Banka |
Průměr hodnocení |
Fio banka |
71,49 % |
UniCredit Bank |
67,77 % |
GE Money Bank |
67,06 % |
mBank |
66,19 % |
Komerční banka |
65,94 % |
Vyhlášení Nejvstřícnější banky roku 2011 je vyvrcholením druhého ročníku klientského ratingu OVB Vstřícná banka, který sleduje každé čtvrtletí jednotlivé kroky, opatření či image bank a posuzuje jejich vstřícnost ke klientům.
„Je zřejmé, že hlavním cílem je poskytovat klientům, ale i bankám a veřejnosti, důležité informace o vývoji vstřícnosti bank. Vytváří se tak průběžný index, kde může každý snadno zjistit, zda se vstřícnost banky zvyšuje nebo naopak klesá a proč“, vysvětluje smysl hodnocení Ing. Eva Poláchová, ředitelka Akademie vzdělávání a Analytického centra OVB.
Výsledky jednotlivých čtvrtletí roku 2011
Nejvstřícnější banka v roce 2011 |
|||
Čtvrtletí |
|
|
|
I. |
Fio banka |
UniCredit Bank |
Komerční banka |
II. |
Fio banka |
UniCredit Bank |
GE Money bank |
III. |
GE Money Bank |
Fio banka |
Komerční banka |
IV. |
UniCredit Bank |
Fio banka |
mBank |