09. 03. 2023
Obrat půl miliardy a 97 % spokojených zákazníků. Daytripu se v minulém roce dařilo, brzo chce být ve 100 zemích
Daytrip v minulém roce dosáhl obratu půl miliardy korun (21 milionů eur) a díky jeho transferové službě si cestování v doprovodu místního řidiče užilo přes 200 tisíc lidí. Naprosto spokojených je dle uživatelských recenzí na TripAdvisoru až 97 % zákazníků. Svou nabídku transferové dopravy s přidanou hodnotou se společnosti podařilo rozšířit i do Brazílie, Argentiny a Chile a chce pokračovat k metě 100 zemí. Podle spoluzakladatelky startupu Markéty Bláhové lze v tomto roce očekávat ještě lepší výsledky než loni.
„Velkým úspěchem minulého roku je dosažení obratu půl miliardy. Zároveň se nám ale podařilo expandovat do dalších zemí v Latinské Americe a opět jsme se tak přiblížili naší vysněné metě 100 zemí. Nejdůležitější je pro nás ale fakt, že se nám to vše opět podařilo při udržení vysoké míry zákaznické spokojenosti. Na TripAdvisoru naši službu cestující hodnotí velmi pozitivně. Až 97 % z nich nám udělilo plný počet, tedy pět hvězdiček. Troufám si říct, že to jen tak někdo nemá. Při počtu zákazníků, kteří cestovali Daytripem – za minulý rok to bylo přes 200 tisíc – je to velký úspěch, za který vděčíme dlouhodobé práci našeho týmu zákaznické podpory a péči, se kterou vybíráme řidiče,“ říká Markéta Bláhová, spoluzakladatelka Daytripu.
Expanze o sto šest
„Naším cílem určitě není být úplně všude. Například některé oblasti Blízkého východu nedávají z hlediska bezpečnosti smysl. V praxi máme 20 regionálních manažerů, kteří se v současnosti starají o hladký provoz v téměř 100 zemích, a celá platforma včetně support týmu musí zvládat 60 000 objednávek měsíčně. To často není jednoduché, ale o to lépe se cítíme, když věci fungují tak, jak mají,“ říká Bláhová.
Během pandemie musela firma přistoupit k částečnému propouštění a její tržby spadly téměř na dno. Její obrat za minulý rok ale dosáhl až 1,5násobku úrovně z roku 2019, přestože turistů je dnes podle UNWTO v porovnání se stejným rokem o zhruba 40 % méně.
„Velkou výhodou naší globální působnosti je i to, že nás tolik neovlivňuje sezonnost jednotlivých regionů. Když se zrovna necestuje v Evropě, cestuje se v Jižní Americe. A když si pomyslím, že jsme s expanzí do Střední a Jižní Ameriky původně kvůli počátečním těžkostem málem sekli, jsem za to nyní velmi ráda,“ uzavírá Bláhová.