CZK/€ 25.265 -0,02%

CZK/$ 23.960 -0,15%

CZK/£ 30.358 +0,18%

CZK/CHF 27.127 -0,09%

27. 03. 2023

0 komentářů

Od vstupu na burzu MONETA dosáhla 34% růstu v počtu komerčních klientů. Podíl na tom má digitalizace produktové nabídky i spolupráce s podpůrnými programy

 

MONETA Money Bank, dlouhodobý podporovatel malých a středních podnikatelů a živnostníků, bilancuje růst klientů v komerčním sektoru od svého vstupu na burzu v roce 2016. Za posledních šest let se jejich počet navýšil z 93,5 tisíc na dnešních 125 tisíc, tedy o 34 procent. Svou atraktivitu pro komerční klientelu banka průběžně zlepšuje například digitalizací portfolia, díky které si podnikatelé a živnostníci mohou pohodlně sjednat stále více produktů online. Klienti oceňují i podporu záručních programů, díky nimž mohou získat standardní finanční produkty se zvýhodněnými podmínkami.  

Loading



 

„Jsme přesvědčeni o tom, že malí podnikatelé a živnostníci jsou páteří českého byznysu. Konstantní růst nově příchozích klientů z této oblasti nám dokládá, že naše produkty určené začínajícím i etablovaným podnikatelům mají parametry, které skutečně napomáhají rozvoji tohoto sektoru. Mezi naší komerční klientelou je oblíbený například účet Konto Pro podnikání, který v posledním ročníku prestižní oborové soutěže Zlatá koruna zvítězil v kategorii podnikatelských účtů. Je zdarma, lze ho sjednat a obsluhovat plně online a umožňuje bezplatné výběry ze všech bankomatů po celém světě, a navíc k němu lze sjednat finanční rezervu až do výše 2,5 milionu korun v podobě kontokorentu,“ říká Marek Dvořák, Senior Manager divize Small Business MONETA Money Bank s tím, že pro komerční sektor nabízí banka aktuálně spořicí účet se zhodnocením 4,0 % bez omezení výše vkladu a dále termínovaný vklad s úrokem 5,3 % ročně.

Dále komerční klienti MONETA Money Bank hojně využívají produkty s podporou záručních programů, které cílí vždy na podporu určitého segmentu trhu – například na firmy dotčené pandemií COVID-19 či současnou energetickou krizí, ženy podnikatelky nebo i obecněji na segment malých a středních podnikatelů. Fungují tak, že banka svým klientům poskytuje své standardní finanční produkty, jejichž financování je díky záruce od Národní rozvojové banky (NRB) nebo Evropského finančního fondu (EIF) poskytováno za zvýhodněných podmínek.

„Celkem jsme od roku 2016 poskytli zvýhodněné financování podpořené zárukami v počtu sedm a půl tisíce úvěrů v celkové hodnotě téměř 14 miliard korun. Přínosem záručních programů poskytovaných NRB a EIF je to, že můžeme poskytovat svým klientům z řad malých a středních firem financování za výhodných podmínek a jsme zároveň schopni zafinancovat i klienty, kteří by vzhledem ke svému rizikovějšímu profilu bez záruky na úvěr vůbec nedosáhli nebo bychom jim byli schopni poskytnout financování ve výrazně nižším objemu,“ shrnuje Marek Dvořák.

Významnými byly v tomto ohledu především roky 2020 a 2021, kdy MONETA zaváděla do svého produktového portfolia sedm specializovaných záručních programů na podporu firem dotčených pandemií COVID-19. „Naším specifikem v rámci českého trhu bylo především to, že jsme investovali hodně úsilí do automatizace poskytování těchto zvýhodněných úvěrů a jejich zpřístupnění i pro segment nejmenších klientů z řad živnostníků,“ říká Marek Dvořák. „Díky tomu se nám podařilo například na programu COVID III dosáhnout v segmentu živnostníků tržního podílu přes 60 procent z počtu poskytnutých úvěrů,“ dodává.

Rok Počet komerčních klientů
2016 93356
2017 94608
2018 100757
2019 102144
2020 108550
2021 113412
2022 124933

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů


Související články

Santa Claus Rally: Proč je prosinec pro investory klíčový?

Už více než padesát let lze na akciových trzích pozorovat fenomén nazývaný ‘Santa Claus Rally’, díky kterému je prosinec historicky nejlepším měsícem nejen pro obchody, ale i pro investory. Z údajů  za posledních 50 let vyplývá, že trhy během Vánoc rostou průměrně o 1,63 %, což je […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

27. 11. 2024

Revoluce v AI – pohled napříč sektory

Od poloviny 50. let 20. století jsme byli svědky tří období výrazného růstu produktivity, která byla poháněna zaváděním nových technologií, konkrétně mainframů, osobních počítačů a webových prohlížečů. Nyní stojíme na prahu další technologické revoluce, přičemž je jasné, že umělá inteligence (AI) představuje nové technologické paradigma, které by […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

15. 11. 2024


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *