27. 02. 2013
Subjekty:
Počet bezkontaktních transakcí provedených Citi kreditními kartami se ztrojnásobil
„V posledních měsících sledujeme u držitelů Citi kreditních karet neustále rostoucí počet transakcí provedených prostřednictvím bezkontaktní technologie. Citibank na zájem klientů o tento druh plateb samozřejmě reaguje,“ říká Veronika Špaňárová, ředitelka retailového bankovnictví Citibank a dodává: „Již od loňského roku je většina Citi kreditních karet vydávána s bezkontaktní technologií a od února 2013 poskytujeme k vybraným Citi kreditním kartám automaticky a zdarma také bezkontaktní platební nálepku.“
Vedle trvajícího zájmu o bezkontaktní platby bude segment kreditních karet v roce 2013 charakterizován i několika dalšími trendy. Kromě zvyšujícího se počtu bezkontaktních kreditních karet, nálepek a mobilních telefonů s technologií NFC, budou mezi držiteli Citi kreditních karet stále populárnější nejrůznější bonusy a výhody, které získávají za platby kreditními kartami. Tyto výhody se na základě požadavků klientů neustále rozšiřují. Prostor na trhu je též pro multifunkční kreditní karty, které rozšiřují možnosti využití karet o další funkcionality, například v oblasti veřejné dopravy.
V centru pozornosti klientů jsou bonusy a výhody
Používání Citi kreditní karty přináší svým držitelům nejen odměny za každý nákup, ale také možnost získat mnoho dalších výhod a slev. Jen v roce 2012 poskytla Citibank držitelům Citi kreditních karet odměny ve výši 122 milionů korun a připsala 200 milionů mil držitelům kreditní karty Citi ČSA, přičemž za toto množství mil lze pořídit například 4 tisíce letenek do USA nebo 10 tisíc letenek po Evropě. Držitelé kreditních karet mohou vyžívat také nejrůznější slevy u mnoha obchodníků a poskytovatelů služeb. V rámci Citi Clubu spolupracuje Citibank s 350 partnery po celé České republice.
Na trh přicházejí multifunkční kreditní karty
Multifunkční kreditní karty jsou na českém trhu novinkou, avšak v následujícím období lze očekávat jejich rozšíření. Vůbec první multifunkční kreditní kartou s transportním řešením na českém trhu byla kreditní karta Citi Opuscard, která v sobě spojuje výhody krajské multifunkční karty Opuscard a kreditní karty Citi Life. Díky rozšíření funkcionality původně čistě dopravní karty libereckého kraje, lze nyní kreditní kartu Citi Opuscard používat jako univerzální platební nástroj.
Trendy v nákupním chování držitelů Citi kreditních karet
Zajímavá data poskytla analýza nákupního chování držitelů Citi kreditních karet. Z interních dat Citibank Europe plc vyšlo najevo, že muži utrácejí kreditními kartami v porovnání se ženami více než dvakrát tolik. Z celkového objemu útrat Citi kreditními kartami bylo celých 70 % z nich provedeno právě muži. Průzkum také ukázal, že moderních platebních nástrojů, kterými jsou bezesporu také bezkontaktní kreditní karty, využívají nejvíce lidé ve věku kolem 40 let.
REKLAMA
Zdroj: Citibank (1–12/2012)
Interní data Citibank dále potvrdila, že objem útrat v Čechách je 3krát vyšší než na Moravě a v porovnání s ostatními kraji v České republice vedou v počtech i objemech transakcí Pražané, následováni obyvateli Středočeského a Jihomoravského kraje. Nejvíce platí lidé kreditními kartami v maloobchodě, výrazné investice kreditními kartami lze však sledovat také v segmentu automobilů a dopravních prostředků a dále v obchodech s oblečením.