„Na tento problém narazíme přibližně v 10 – 15% případů. Lidé si sice majetek pojistí, ale nepamatují na to, že smlouvu je potřeba aktualizovat v návaznosti na to,, jak hodnota majetku narůstá,“ uvedla ředitelka Odboru služeb klientům neživotního pojištění ČSOB Pojišťovny Iva Knapová.
Podpojištění zjednodušeně znamená, že pojistná částka (částka, na kterou je ve smlouvě pojištěna nemovitost/majetek) je nižší než aktuální cena nemovitosti/majetku. Hodnota vybavení domácnosti není konstantní. Když si koupíte třeba novou televizi, počítač či sedací soupravu, tato hodnota vzroste, což by se mělo promítnout i pojistné částky v pojistné smlouvě. „Často se ale bohužel stává, že klienti pojišťoven opomíjejí pořízení nových věcí do seznamu pojištěného majetku zahrnout, čímž dochází k tzv. podpojištění. Hrozí pak, že při pojistné události nedostanou od pojišťovny plnou náhradu, ale plnění krácené ve stejném poměru, v jakém je pojistná částka k hodnotě pojištěného majetku,“ řekla Iva Knapová.