21. 02. 2012
Subjekty:
Před dvaceti lety zprovoznila Komerční banka první online bankomat ve střední a východní Evropě
První online bankomat v České republice byl zprovozněn v prostorách Komerční banky v Praze, v ulici Na Příkopě 28, dnešním sídle České národní banky.
Zatímco na začátku roku 1992 provozovala Komerční banka jeden bankomat, v roce 2002 jich bylo již 446 s přibližně 14 miliony transakcí. Ke skutečnému rozvoji sítě bankomatů došlo po převzetí Komerční banky skupinou Société Générale. Nyní tak Komerční banka provozuje třetí největší bankomatovou síť čítající 693 bankomatů s více jak 26 miliony transakcí ročně.
Ačkoli jsou bankomaty velmi dostupné a díky konceptu poplatkové politiky MojeOdměny mohou v Komerční bance vybírat klienti z bankomatů KB bez poplatku, jejich využití mírně klesá. „Mírný pokles počtu výběrů z bankomatů i vybírané částky souvisí zejména s tím, že se uživatelé karet naučili platit přímo u obchodníků. Platba kartou u obchodníků totiž představuje dlouhodobě bezpečnější a pohodlnější cestu, než platba v hotovosti,“ uvádí Charles-Pierre Serain, výkonný ředitel pro Marketing, Komunikaci a Business Development.
Komerční banka si udržuje v průběhu celých dvaceti let od zprovoznění prvního online bankomatu vedoucí postavení v oblasti inovací na českém karetním trhu. Jako první banka v ČR instalovala v roce 1994 platební terminál u obchodníka, jako první zahájila v roce 2001 poskytování služeb všech tří mobilních operátorů ve své síti bankomatů, jako první zahájila v roce 2003 migraci magnetických karet na bezpečnou čipovou technologii standardu EMV, v roce 2004 poprvé nabídla pojištění osobní platební karty, v dubnu 2008 zprovoznila službu cash back, v dubnu 2011 vydala první kreditní kartu pro ženy – Lady kartu, která získala cenu Inovátor roku 2011 a v červnu 2011 zprocesovala první bezkontaktní platbu prostřednictvím mobilního telefonu v České republice.
REKLAMA