CZK/€ 25.120 -0,02%

CZK/$ 24.168 +0,07%

CZK/£ 30.274 -0,62%

CZK/CHF 27.020 +0,27%

01. 02. 2016

0 komentářů

Subjekty:

Předplacené platební karty: Jsou bezpečné, nákladově efektivní a umožňují firmám poskytovat klientům bonusy

 


 

Předplacené platební karty jsou na českém trhu stále oblíbenější. Svým držitelům totiž přinášejí mnoho výhod. Především nejsou nijak propojeny s bankovním účtem. Tím, že karta není vázaná na bankovní účet, si ji mohou zřídit i lidé v exekuci. „Přitom se jedná o nástroj funkcemi a využitelností zcela totožný s klasickou debetní či kreditní kartou,“ upozorňuje Lenka Bukalová ze společnosti Sonet, která se zabývá vývojem a poskytováním služeb v oblasti platebních technologií. „Dobíjecí platební karty jsou bezkontaktní a lze jimi platit přes internet i u obchodníků po celém světě,“ dodává Lenka Bukalová.

Dobíjecí platební kartu lze využívat ihned, protože její aktivace zabere jen pár minut. Předplacená karta je vhodným nástrojem pro přesnou kontrolu útrat a bezpečné platby na internetu, protože držitel disponuje jen částkou, na kterou je karta nabita. Firmy navíc můžou předplacené karty využívat v rámci karetních programů pro jejich klienty. „Firmy mohou systém předplacených karet nabídnout svým klientům, kteří tak získávají možnost používat dobíjecí kartu MasterCard opatřenou logem dané firmy s vlastní strukturou poplatků a především s různými bonusovými systémy,“ upozorňuje David Tacl, generální ředitel společnosti Prepaid Solutions, která vytváří firmám na míru karetní programy pro jejich klienty. „Tento flexibilní finanční produkt lze využít v nejrůznějších odvětvích podnikání a zacílit na přesný segment klientů,“ dodává David Tacl.

První předplacená platební karta se na českém trhu objevila v roce 2014 a od té doby jejich počet neustále roste. „V polovině roku 2015 bylo dle statistik Sdružení pro bankovní karty evidováno 25 523 vydaných předplacených karet,“ uvádí Matouš Michněvič ze společnosti MasterCard. Vzhledem k tomu, že se dobíjecí karty objevily na českém trhu relativně nedávno, nejsou k dispozici statistiky za delší časový úsek. Meziroční srovnání ale ukazuje velký zájem o tento produkt. „V porovnání se stejným obdobím loňského roku narostl v půli letošního roku počet vydaných dobíjecích karet o téměř 24 tisíc. Vidíme tedy jasný zájem o tento typ platebních karet,“ dodává Matouš Michněvič s tím, že velmi často jsou dobíjecí karty využívány na výplatu kapesného, pro rodinné rozpočtování i pro placení na internetu.

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů


Související články

Evropské realitní firmy výrazně propadly, duch nemovitostí obchází banky na Starém kontinentu

Od prosince 2021 se evropské realitní firmy propadly o 43 %. Vyšší úrokové sazby snižují hodnotu jejich aktiv a postupně rostoucí úrokové náklady jim ujídají z provozních peněžních toků. Celé odvětví má nízký P/B poměr 0,7x, a trh tedy nejspíš očekává, že si jejich aktiva i peněžní toky v budoucnu […]

Text: Redakce

31. 03. 2023

Komentář: ČNB a rozehraná partie ohrožující cenovou stabilitu

Vypadalo to na 300 miliard, bude to více než 400 miliard. Ne, nejde o deficit státního rozpočtu, ale o rekordní ztrátu hospodaření České národní banky. Se změnou prostředí se bilance této instituce stává neřízenou střelou. Z pohledu hospodaření české centrální banky je situace více než nepříznivá. V […]

Text: Radovan Novotný

Foto: Shutterstock

13. 01. 2023


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *