CZK/€ 25.165 +0,18%

CZK/$ 24.218 +0,21%

CZK/£ 30.334 +0,20%

CZK/CHF 26.958 -0,23%

11. 07. 2024

0 komentářů

Průzkum Mastercard: Už 4 z 10 zákazníků využívají při nakupování na internetu digitální peněženky

 

Nakupování na internetu je pro české zákazníky běžnou součástí každodenního života. Z eshopů si zboží objednává 93 procent lidí, kteří v průměru uskuteční 2 až 3 nákupy měsíčně. Nejoblíbenější způsob platby je přitom karta, pomocí které nejčastěji nakupuje 65 procent zákazníků. Na vzestupu jsou hlavně digitální peněženky a moderní platební metody jako Click to Pay, které umožňují rychlou a bezpečnou platbu online bez zdlouhavého opisování údajů z platební karty. Vyplývá to z nejnovějšího průzkumu Mastercard.

Loading



 

Lidé nakupují na internetu především kvůli pohodlí. Mohou snadno porovnávat ceny a najít nejnižší možnou cenu produktů. Dále si cení širšího výběru zboží a možnosti nakupovat kdykoli a odkudkoli, aniž by museli opustit svůj domov. Stejné pohodlí očekávají i od procesu platby. Vadí jim například, když musí hledat svou kartu v peněžence a pak ručně zadávat údaje do platební brány.

Prostřednictvím platební karty nejčastěji nakupuje 65 procent zákazníků. V posledních letech ale přibývá těch, kteří namísto přepisování čísla karty využívají nejrůznější digitální peněženky. V roce 2020 pomocí nich platilo 13 procent zákazníků, dnes už je to 41 procent. Od roku 2022 Mastercard v Česku nabízí inovativní platební metodu Click to Pay, která funguje na zařízeních všech výrobců a umožňuje nákup na pár kliknutí bez nutnosti zadávání hesel nebo ručního vkládání údajů z platební karty.

„Cílem společnosti Mastercard je poskytnout zákazníkům při placení na internetu stejný komfort, jako při nákupech v kamenných obchodech, kde stačí přiložit bezkontaktní platební kartu k terminálu. Tokenizaci, tedy nahrazování karet zejména v online prostředí jejich zabezpečenými digitálními otisky, jsme zavedli už před deseti lety a jde o trend, který se postupně stává ve světě i u nás standardem. Pro zákazníky totiž při nakupování na internetu přináší přesně to, co vyžadují: bezpečnost, rychlost a pohodlí,“ říká Jana Lvová, generální ředitelka společnosti Mastercard pro Českou republiku a Slovensko.

Proces tokenizace nahrazuje citlivá data platební karty jedinečným identifikátorem neboli tokenem. Tento proces zvyšuje bezpečnost plateb tím, že chrání skutečné údaje karty před zneužitím při online a bezkontaktních transakcích. Použití tokenu snižuje riziko podvodů a zlepšuje ochranu osobních údajů spotřebitelů.

REKLAMA

Společnost Mastercard navíc nedávno zveřejnila svou vizi stoprocentní tokenizace online elektronického obchodu v Evropě do roku 2030. Tato vize je součástí globálního cíle zcela odstranit nutnost ručního zadávání údajů platební karty, což veškerý elektronický obchod učiní nejen bezpečnějším, ale také výrazně dostupnějším. V Česku se podíl plateb provedených tokenem za posledního dva a půl roku zdvojnásobil.

V posledních letech u nás také roste oblíbenost nakupování přímo z mobilních aplikací. Tento způsob využívají 4 z 10 zákazníků. Naopak stále méně lidí si objednává zboží na dobírku a když tuto možnost zvolí, platí kartou, ne hotovostí. Mezi hlavní důvody, proč lidé volí právě dobírku, patří nedůvěra v konkrétního obchodníka a možnost neplatit za zboží předem, ale až v momentu, kdy doopravdy přijde.

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů


Související články

V žebříčku finančního zdraví domácností se Česku daří stoupat, protože se jinde situace zhoršuje

Zatímco vloni Česku v pilíři Finančního zdraví patřila 12. příčka, letos jsme se posunuli na 9. místo v EU. Podle zjištění Indexu prosperity a finančního zdraví to však nebylo způsobeno výrazným zlepšením napříč sledovanými indikátory, ale spíše zhoršením států, které byly ještě v loňském ročníku před ČR. […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

21. 08. 2024

Investování s pozitivním vlivem – adaptace na změnu klimatu a transformace v měnícím se světě

Rizika spojená se změnou klimatu mají dopad na naši společnost, narušují potravinovou bezpečnost, infrastrukturu, vodní systémy a pobřežní oblasti. Zvyšování hladiny moří, rozsáhlé požáry a narušení dodavatelského řetězce způsobené drsnějšími a častějšími nepříznivými povětrnostními jevy jsou jen některé příklady těchto rizik.

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

19. 08. 2024


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *