27. 02. 2024
Rostli jsme o 18 %. Letos si jdeme pro půl miliardy, říká CEO společnosti FIXED.zone Jan Moravec
FIXED.zone, přední český výrobce a distributor příslušenství pro mobilní zařízení, se ohlíží za dalším úspěšným rokem, ve kterém s celkovým obratem 444 milionů korun meziročně vzrostl o 18 %. Podle předběžných účetních výsledků se společnosti podařilo mimo obchodního růstu dosáhnout také historicky nejvyššího provozního zisku a EBITDA.
Renomovaná česká společnost FIXED.zone vstupovala do loňského roku s ambiciózním rozvojovým plánem a dosáhla 18% růstu. Z celkového obratu ve výši 375 milionů a EBITDA ve výši 19 milionů korun v roce 2022 tak v loňském roce dle předběžných dat došlo k růstu na 444 milionů korun a EBIDTA 24 milionů při provozním výsledku hospodaření na úrovni 19 milionů. FIXED.zone těchto výsledků dosáhla prodejem více než 2 000 000 kusů příslušenství.
„Původním plánem bylo v roce 2023 dosáhnout 20% růstu, avšak v kontextu nepříznivé nálady spotřebitelů ve světě retailu, neustupující vysoké inflace a významného poklesu e-commerce, je růst o 18 % skvělý výsledek. Od založení vlastní značky FIXED jsme za těch 9 let ušli velký kus cesty, na které chceme i nadále úspěšně pokračovat. V roce 2024 proto plánujeme dosáhnout půl miliardového obratu při zachování ziskovosti a našim akcionářům tak zajistit skvělé výsledky i v následujícím období,“ uvádí Jan Moravec, CEO a člen správní rady společnosti FIXED.zone.
Společnost nejvíce zvýšila své tržní podíly na tradičních trzích, tedy v České republice a na Slovensku. Důvodem růstu jsou investice do známosti značky prostřednictvím marketingových a PR kampaní a rozšiřování sortimentu, zejména do prémiového segmentu. Největší nárůst FIXED zaznamenal v sortimentu nabíjení, kde narostl obrat o 51 %. Značka zaznamenává velký zájem o nabíjecí stojánky, powerbanky, či vysokokapacitní a víceportové nabíječky. Za růstem na zahraničních trzích stojí zejména rozšiřování vztahů s distribučními partnery. Podíl zahraničního obchodu v uplynulém roce činil 16 % z celkového obratu.
„Kromě pozitivních zpráv musíme zmínit ale i ty méně povedené. Výsledek v roce 2023 mohl být ještě o něco lepší, kdybychom nemuseli odepsat 5,2 milionů korun, které jsme původně investovali do vývoje IoT technologií v minulých letech. Usoudili jsme však, že směr technologie IoT není tím, kterým se chceme ubírat. Nicméně, portfolia drobných produktů, které hlídají klíče, peněženky, zavazadla a jízdní kola, rozvíjíme i nadále, avšak pouze s jinou technologií. Například v segmentu SMART jsme úspěšně uvedli lokalizační čip TAG a nyní uvádíme lokalizační kartu CARD pracující se sítí FindMy od Apple.“ komentuje Daniel Havner, obchodní ředitel a člen správní rady FIXED.zone.
REKLAMA
V rámci svého strategického růstu chystá FIXED.zone pro letošní rok uvést na trh až 50 nových produktů v portfoliu vlastní značky. Ambicí je také další růst na domácím trhu, rozšíření vlastního prodejního týmu v Polsku a zaměření na trhy v Pobaltských republikách, Maďarsku a Portugalsku a s tím spojené zvyšování podílu zahraničního obchodu z loňských 16 % na 19 %, nejen díky čemuž si management slibuje dosažení půlmiliardového milníku.
„V letošním roce také plánujeme zdvojnásobit investice do marketingových kampaní, a implementovat nový B2B a B2C portál. Mimo to budeme rozšiřovat výrobu v České republice v rámci projektů recyklovaných TPU pouzder a personalizace produktů formou potisku nebo laserování. Přímou návratnost těchto investic očekáváme v horizontu do pěti let. Pořád vnímáme prostor, co zlepšovat a inovovat, rozhodně je na co se těšit.“ dodává na závěr CEO FIXED.zone, Jan Moravec.