08. 07. 2019
Subjekty:
Sberbank uzavřela spolupráci se společností Footshop
Sberbank se dohodla se společností Footshop na poskytnutí provozního financování. Jeden z nejvýraznějších prodejců sneakers a streetového oblečení středoevropského regionu tak získá od Sberbank revolvingový úvěr na financování skladových zásob, který mu umožní další růst a uvolnění vlastních zdrojů.
„E-commerce je celosvětově nejrychleji rostoucím prodejním kanálem, ve kterém se v ČR loni utratilo 115 miliard korun. Proto jsme se rozhodli vstoupit i do financování tohoto sektoru. Společnost Footshop je přední distributor značkové obuvi prémiových řad a zároveň limitovaných edic na českém trhu i v CEE regionu. Díky významnému růstu obratu od založení společnosti, plánům na zahraniční expanzi a zcela unikátnímu zásahu na sociálních sítích u mladých zákazníků zde vnímáme stabilitu i silný potenciál pro další růst a expanzi firmy,“ zhodnotil očekávané přínosy financování Adam Procházka, Relationship Manager Sberbank.
Footshop je významný partner značek Adidas, Nike a Vans, který do CEE regionů přináší exkluzivní řady jako Y-3 či Adidas Raf Simons. Kromě e-shopu ve 13 jazykových mutacích má i 4 kamenné obchody v ČR, Maďarsku a na Slovensku. „Exkluzivní produkty, po nichž je poptávka násobně větší než nabídka, nám pomáhají v budování naší značky i zákaznické báze. Jsme součástí Adidas Consortium, díky kterému máme přístup k limitovaným edicím a můžeme prodávat modely jako Yeezy od Kanyeho Westa či navržené Pharrellem Williamsem. Našim obchodním partnerem je i Nike, které nám například zpřístupnilo kolekci Nike ACG, určenou pouze pro vybrané obchody,“ vyjmenovává úspěchy a exkluzivitu zboží zakladatel a majitel Footshopu Peter Hejduček. Peter Topor, COO & CTO Footshopu doplnil plány na expanzi a další rozvoj firmy: „Naší strategií je otevírat dva kamenné obchody ročně. Letos v únoru jsme rozšířili síť o další prodejnu v nejrušnějším centru Prahy. Tento rok máme ještě v plánu otevřít obchod v Bukurešti a v budoucnu bychom rádi i expanzi do Bulharska, Chorvatska a na Ukrajinu. Na rozdíl od západního trhu, kde už mají silní hráči podchycenou teniskovou kulturu, můžeme na východ přinést ještě mnoho nového.“