18. 11. 2020
Subjekty:
Spořitelna nabízí klientům postiženým pandemií individuální odklady splátek bez zápisu do registru
Spořitelna je připravena pomoci všem klientům, kteří se v důsledku pandemie dostanou do problémů se splácením úvěrů. Retailovým i firemním klientům proto banka od dnešního dne nabízí individuální odklad splátek na 3 měsíce nebo snížení splátek na 6 měsíců. Posuzování odkladů splátek bude probíhat individuálně a retailoví klienti, kteří nebyli v posledních 15 měsících ve zpoždění se splátkami, mohou získat odklad bez negativního záznamu v registrech dlužníků. V případě firemních klientů bude o případném uvedení do registru dlužníků záležet především na individuálním posouzení jejich finanční situace.
Klíčovou podmínkou efektivní pomoci klientům je včasná komunikace klienta s bankou, proto máme pro retailové klienty webový formulář, v němž mohou požádat o pomoc, a zřídili jsme pro ně také speciální telefonní linku, na níž jim poradíme, jak postupovat. Firemní klienti by měli v prvé řadě kontaktovat své bankéře.
Jak mají postupovat klienti, kteří v důsledku pandemie přišli o celý příjem nebo jeho část a nemohou splácet?
- Jde-li o retailového klienta, měl by nám napsat přes webový formulář nebo zavolat na naši speciální telefonní linku, kde mu poradíme, jak postupovat. Obecně platí, že mu můžeme nabídnout:
- odklad splátek na 3 měsíce
- snížení měsíčních splátek (až na 20% aktuální splátky, min. 500 Kč)
- a další individuální restrukturalizační řešení
- Firemní klient by měl v první řadě kontaktovat svého bankéře. Firemní klient do 100 milionů Kč ročního obratu může rovněž využít webový formulář nebo zavolat našim specialistům na telefonní lince 956 777 385.
- Přesnou informaci, jak v konkrétním případě postupovat, podají klientům jejich bankéři, ale obecně platí, že firmám můžeme nabídnout:
- Firemní klienti do 100 milionů Kč ročního obratu:
- odklad splátek na 3 měsíce
- snížení měsíčních splátek (max. o 75 %, až na 6 měsíců)
- standardní restrukturalizaci
- Firemní klienti nad 100 milionů ročního obratu za rok:
- odklad splátek na 3 až 6 měsíců
- standardní restrukturalizaci
- Firemní klienti do 100 milionů Kč ročního obratu:
REKLAMA
Využije-li klient individuální odklad splátek (nebo snížení měsíčních splátek) bude uveden v registrech dlužníků?
- Retailoví klienti, kteří nebyli v posledních 15 měsících v prodlení s žádnou splátkou a aktuálně nemají negativní záznam v registrech dlužníků, nebudou označeni tzv. negativním záznamem v registrech dlužníků.
- U firemních klientů, kteří nebyli v posledních 15 měsících v prodlení s žádnou splátkou a aktuálně nemají negativní záznam v registrech dlužníků, bude dále záležet především na individuálním posouzení jejich finanční situace.
- Retailoví a firemní klienti, kteří byli v posledních 15 měsících v prodlení se splácením nebo mají negativní záznam v registrech dlužníků, mohou získat individuální odklad splátek (a to i delší než 6 měsíců), ale vzhledem k regulatorním požadavkům je budeme muset tzv. negativně označit v registrech dlužníků.
Využíval-li klient již odklad splátek v průběhu března-října 2020 a nyní využije nový individuální odklad (nebo snížení splátek), bude uveden v registrech dlužníků?
- Samotný fakt, že individuální nebo firemní klient využíval od března do října 2020 odklad splátek v rámci moratoria, není důvodem pro tzv. negativní zápis do registru dlužníků.