14. 02. 2023
Spořitelna vytvořila speciální kolekci oblečení, která upozorňuje na rizika během nakupování a prodeje na internetu
Podvodů na internetových bazarech stále rapidně přibývá. Jen za posledních rok se částka, kterou podvodníci vylákali z klientů jednotlivých bank, více než zdvojnásobila. Z dat České bankovní asociace vyplývá, že průměrná částka, o kterou lidé během útoků přijdou, je 162 000 Kč a celkové škody dosahují přes dvě miliardy korun. Kyberútočníci už necílí jen na starší generace, ale na všechny internetové uživatele, bez ohledu na věk.
Česká spořitelna se dlouhodobě věnuje tématu kyberbezpečnosti a nedávno přišla s netradiční on-line kampaní, která si klade za cíl zvýšit povědomí o tomto problému.
„Být bezpečná a důvěryhodná banka patří mezi základní hodnoty naší značky. Bezpečnost je jedním ze základních pilířů finančního zdraví. Víme, že vůči generickým radám jsou lidé většinou hlušší, nevnímají je. Mohlo by se zdát, že mladých lidí se téma bezpečnosti netýká, ale i mladí patří mezi ohrožené, právě proto, že jsou tak často online. Myšlenku jsme se snažili k mladým lidem dostat formou, která je zaujme a prostřednictvím tváří, kterým naslouchají,“ komentuje Monika Ježková, Digital Engagement Expert, Česká spořitelna.
Místo nabízeného reklamního prostoru, našla originální a efektivní způsob, jak šířit osvětu a předejít dalším podvodům. Vytvořila mikiny a trička s unikátním designem, který nese jednoduché, a přitom důležité rady, jak ochránit finance na internetu.