Stále více klientů přitom využívá bezúročné období na kartě, které umožňuje půjčit si při včasné splátce zdarma. ČSOB od 1. srpna přichází s rozšířenou nabídkou kreditních karet s bezkontaktní funkcí a odměnou pro klienty.
Lidé začali v poslední době šetřit na výdajích za oblečení a volný čas, naopak si připlácejí za bydlení a potraviny. Pečlivěji také zvažují možný úvěr a lépe se naučili používat kreditní karty. „Češi začínají objevovat pravou podstatu kreditních karet. Svědčí o tom snižující se počet výběrů z bankomatů a rostoucí počet plateb u obchodníků,“ konstatuje analytik ČSOB Petr Dufek.
Majitelé kreditních karet se dělí do dvou skupin. Pro část klientů kreditní karta stále ještě představuje finanční rezervu pro neočekávané situace. Druhá skupina se již kartu naučila využívat i k placení menších částek. Přispěla k tomu i technologie bezkontaktních plateb. „Bezkontaktní karty klienti používají výrazně častěji pro nižší částky, kde dříve využívali výhradně hotovost,“ říká Jana Opršalová, výkonná manažerka útvaru Platební komfort a služby ČSOB.
Rok od roku také roste podíl těch, kteří se naučili kreditní kartu využívat efektivně – splácejí v bezúročném období a půjčují si vlastně zdarma. „Každý desátý držitel karty má nastavenou automatickou splátku svých měsíčních útrat na kreditní kartě z prostředků na běžném účtu. Nejčastěji naši klienti využívají kreditní kartu při nákupu potravin v supermarketech a na čerpacích stanicích a díky bezkontaktní technologii ji lidé využívají i k placení menších nákupů,“ doplňuje Jana Opršalová.
Od srpna ČSOB vylepšuje svou nabídku kreditních karet a může tak klientovi přinést i celou řadu dalších výhod. Při aktivním používání kreditní karty banka klientovi vrátí zpět 1 % z každého nákupu a odpustí poplatek za kartu při útratě vyšší než 5 tisíc Kč. Podle typu karty pak může její majitel využít i asistenční služby nebo nadstandardní cestovní pojištění pro celou rodinu. Při nákupech zboží u obchodníků klient také zdarma získá prodlouženou záruční lhůtu o jeden rok a pojištění zakoupeného zboží. „Tato služba se hodí například v situaci, kdy si na kreditní kartu koupíte nový notebook a ten vám někdo ukradne. Nebo když děti při hře omylem zavadí o novou televizi a poškodí ji,“ vysvětluje Jana Opršalová.
REKLAMA