„Z pohledu počtu událostí patří začátek roku 2012 k rekordním. Na živelní události byl zatím „nejbohatší“ v posledních letech rok 2010, ale ani v něm jsme nezaznamenali tak prudký nárůst hlášení hned v úvodu roku,“ uvedla ředitelka Odboru služeb klientům neživotního pojištění ČSOB Pojišťovny Iva Knapová.
Nejvíce škod bylo v ČSOB Pojišťovně zaznamenáno v úvodu roku v souvislosti s autonehodami vzniklými v důsledku přívalů sněhu a namrzání vozovky. Druhou nejvíce zastoupenou skupinou hlášení jsou.škody na majetku například v důsledku požáru. Třetí skupinu tvoří škody vzniklé v souvislosti s řáděním orkánu Andrea. „Zde ale předpokládáme, že počet hlášení se ve statistikách projeví s později, protože škody nám jsou klienty hlášeny s odstupem,“ doplnila Iva Knapová.
5 základních pravidel, jak postupovat při vzniku škody:
- zabezpečte poškozenou věc, vozidlo nebo nemovitost, abyste jejich prostřednictvím neohrozili své zdraví, zdraví třetí osoby nebo životní prostředí
- zabezpečte poškozenou věc proti dalšímu rozšiřování škody
- oznamte vznik škody policii v případě, že ke škodě došlo protiprávním činem
- oznamte vznik škody hasičům v případě vzniku požáru
- nahlaste neprodleně pojistnou událost pojišťovně