07. 08. 2023
Tuito bývalého šéfa Pojišťovny České spořitelny a dvou dalších partnerů láká větší e-commerce hráče na peníze navíc. Purple Ventures a Nation 1 jim na to posílají milion Eur.
Campiri, Slevomat, E-chalupy, Boataround, Outfindo nebo MobilPohotovost. To je výčet několika značek, které k dnešnímu dni nabízejí svým zákazníkům pojištění prostřednictvím startupu Tuito. Tuito bývalého šéfa Pojišťovny České spořitelny Petra Zapletala, Michala Urbánka (ex. Kearney, Kooperativa) a Michala Štěrby (ex. Deloitte, Erste Group, OMV) ušlo od založení v roce 2020 velký kus cesty. Teď Tuito hlásí další velký milník, kterým je první venture kapitálová investice ve výši 1 milionu Eur od fondů Purple Ventures a Nation 1.
„Prodat dobře vhodnou pojistku ke službě či produktu umí v Česku opravdu málokdo, vlastně jen pár největších hráčů. To se týká jak e-shopů, tak tradičních firem s kamenným pobočkami a e-shopem. Přitom podle dat z EU je v tomto segmentu obrovský prostor pro byznys. Větší e-commerce hráči pojištění sice nenabízí, ale je to jen takový přívěsek, který v praxi příliš peněz nepřinese,“ popisuje situaci na trhu jedna z nejvýraznějších osobností českého pojistného trhu, Petr Zapletal, a pokračuje: „My tohle umíme rozhýbat, takže zákazník dostane příjemný zážitek, i když přijdou problémy se zbožím, firma zase přijde k penězům, se kterými původně nepočítala.“
Tuito funguje na principu takzvaného embedded insurance, což znamená, že samo vyvíjí technologii, která se pak integruje na stránky obchodníka, jenž pojištění dále prodává svým zákazníkům. Tuito vedle integrace technologie v řádu dnů podporuje prodeje pojištění na e-shopech i tím, že poskytuje jejich zaměstnancům školení a pracuje i s vedoucími kamenných poboček e-shopů.
„Máme zkušenost, že při integraci našeho řešení nejvíce času zabere jednání o podmínkách spolupráce s provozovateli,“ usmívá se Petr Zapletal a pokračuje: „Po dohodnutí podmínek je to ale proces na pár dnů či maximálně týdnů. Někteří provozovatelé nárůstem prodeje pojistek sanují tvrdě zkoušený byznys, někteří zase neváhají vydělané peníze investovat do rozšíření týmů, které potom mohou prodat více pojistek a vydělat tak více peněz.“
Podle Petra Zapletala jsou v Tuito před podpisem spolupráce s jedním nejmenovaným hráčem, který patří k největším na českém e-commerce trhu, což je změna oproti minulosti, kdy se tým v Tuito soustředil především na menší e-shopy. V Tuito podle spoluzakladatele za poslední rok totiž zjistili, že dokáží pomoci i středně velkým e-commerce hráčům s kamennými pobočkami, takže se na tento segment nyní více zaměří. „Jednáme teď s většími firmami z cestovního ruchu, s prodejci elektroniky, domácích či chovatelských potřeb, ale také s agregátory nemovitostí,” přibližuje Petr Zapletal.
REKLAMA
„Podle nás je Tuito první insurtechem v České republice, který nás zaujal,“ říká za Purple Ventures Jan Staněk a pokračuje: „Bylo tady několik pokusů pojišťoven, ale těm se příliš nedařilo. Na to, abyste spojili konzervativní finanční svět a svět e-commerce, musíte mít opravdu dlouholeté zkušenosti z obou oborů. Petr a oba Michalové z Tuito jsou přesně tou skvělou kombinací odborníků z obou světů, což je vidět i na tom, jak Tuito rychle roste, i když e-commerce právě prochází očistcem.“
Insurtech Tuito je licencován jako zprostředkovatel u ČNB a to s působností na trzích Evropské unie.