CZK/€ 25.165 +0,18%

CZK/$ 24.218 +0,21%

CZK/£ 30.334 +0,20%

CZK/CHF 26.958 -0,23%

04. 07. 2024

0 komentářů

UNIQA přidává do cestovního pojištění přímé spojení na české lékaře ze zahraničí

 

Od června je součástí všech pojistných smluv UNIQA o cestovním pojištění speciální medicínská asistence TravelMedik. Byla doplněna zcela zdarma a umožňuje českým turistům spojit se v cizině v případě potíží s českým lékařem-specialistou, čímž odpadají hledání lokální zdravotní pomoci a jazyková bariéra.

Loading



 

Pokud chce klient novou službu využít, dostane se přes QR kód ze své smluvní dokumentace k pojištění na ověřovací stránku TravelMedik společnosti Click2Claim, kde vyplní potřebné údaje. Tyto údaje následně vyhodnotí lékař s odpovídající specializací, spojí se telefonicky s klientem, prokonzultuje s ním jeho zdravotní problém a doporučí mu další vhodný individuální postup léčby a případně medikaci. UNIQA vychází ze zkušenosti, že řadu běžných potíží lze odstranit i domácí léčbou a nákupem léčiv v lékárně. V případě závažnějšího zdravotního problému ho lékař z TravelMedik instruuje, aby se obrátil na asistenční službu k cestovnímu pojištění, jež mu zprostředkuje odbornou lokální pomoc.

„První zkušenosti ukazují, že turisté vítají možnost probrat potíže s českým lékařem, protože mohou jít snadněji do detailu a důvěřují svým krajanům více, zejména v zemích, kde jsou úroveň a zvyklosti ve zdravotní péči odlišné,“ říká Eva Trajboldová, manažerka produktů pojištění osob v UNIQA.

Služba je dostupná v režimu 24/7. Nárok na využití asistenčních služeb Travel Medik má každý, kdo si sjedná a uhradí cestovní pojištění v UNIQA, on-line na webu nebo přes srovnávač, u cestovní kanceláře, agentury nebo jiného partnera UNIQA pojišťovny.

Postup při využití služeb TravelMedik je uživatelsky jednoduchý a rychlý:

  1. Klient si načte QR kód nebo odkaz z dokumentace k cestovnímu pojištění. Ty ho přímo propojí s chytrým on-line formulářem (tzv. tiráží), jehož úkolem je shromáždit příznaky a aktuální informace o zdravotním problému.
  2. Informace z formuláře zhodnotí zdravotnický personál a posune dle potřebné odbornosti na lékaře. Ten se s výstupem z formuláře seznámí a dá vědět v průběhu několika minut, že je připraven k videohovoru. Klientovi přijde sms zpráva, kde nalezne odkaz do tzv. virtuální čekárny.
  3. Po kliknutí na tento odkaz se klient dostane do virtuální čekárny, kde čeká na spojení s lékařem. Během chvilky se s ním spojí a může s ním napřímo konzultovat zdravotní problém.
  4. Po ukončení konzultace lékař připraví lékařskou zprávu (výstup z tiráže), uloží ji do systému, kde je automaticky archivována, a současně odeslána na klientův e-mail.
  5. Podle konkrétní lokace klienta systém připraví orientační překlad pro případnou potřebu pro místního lékaře. Klient tak bude mít lékařskou zprávu v češtině a orientační překlad do angličtiny a/nebo místního jazyka. Ve většině lokalit klient obdrží i kontakty na místní zdravotnické zařízení (adresa, provozní doba, rozsah služeb) pro případ dalšího řešení přetrvávajícího problému. V takové situaci by klient měl kontaktovat asistenční službu k pojištění UNIQA a dbát jejích pokynů

V rámci Travelmedik jsou dostupné tyto lékařské specializace: praktický lékař, kardiolog, internista, pediatr, kožní specialista, neurolog a gastroenterolog. Jsou to medicínské profese, které turisté statisticky využijí nejčastěji.

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů


Související články

Jak je na tom první dáma s důchodovým zabezpečením a co se má změnit

V diskusích téměř nepovšimnuta zůstala otázka zdravotního a důchodového pojištění předchozích a současné manželky prezidenta republiky. První dáma v minulosti ani v současnosti nedostávala a dosud nedostává za výkon své funkce žádný plat, i když se od ní očekává, že opustí stávající zaměstnání, aby mohla plnit řadu protokolárních úkolů a […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

25. 11. 2024

Jaké zásadní změny přinesly vládní úpravy do penzijního spoření?

Konsolidační balíček účinný od letošního ledna sebou taktéž přinesl pozitivní změny v oblasti odpočtů z daňového základu pro fyzické osoby. Zásadní změna spočívá v rozšíření okruhu produktů spoření na stáří, které jsou způsobilé pro odpočet z daňového základu. Nově lze od základu daně odečíst i příspěvky hrazené poplatníkem v rámci tzv. dlouhodobého […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

16. 10. 2024

Zprostředkování pojištění čeká malé zemětřesení

Poskytovatelé zboží a služeb, kteří budou svým zákazníkům nabízet možnost pojištění, mohou nově podléhat zákonu o distribuci pojištění a zajištění. Soudní dvůr Evropské unie totiž aktuálně rozhodl, že pod pojem „zprostředkovatel pojištění“ spadá právnická osoba, která svým zákazníkům nabízí, aby se účastnili skupinového pojištění, které předem uzavřela s […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

10. 10. 2024


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *