25. 09. 2024
UNIQA ukončila téměř polovinu z aktuálně nahlášených živelných událostí z povodní
Většina škod byla vyřízena ve zrychleném řízení – tedy bez obhlídek jen po posouzení zaslané dokumentace. Díky tomu UNIQA zlikvidovala již téměř polovinu všech nahlášených škod a vyplatila klientům pojistná plnění. Těm, kteří o to požádají, vyplácí zálohy.
„V takejto kríze musia ľudia zo zasiahnutých oblastí dostať pomoc čo najrýchlejšie a som rád, že za nás hovoria činy. Nehnuteľnosti a domácnosti sú pre ľudí najväčším kapitálom v živote a zničené bývanie si potrebujú obnoviť čo najskôr. Aj vďaka našim investíciám do digitalizácie a procesov dokážeme ľuďom vyplácať odškodnenie rýchlo a efektívne aj pri takýchto katastrofálnych živloch,“ komentoval výplatu odškodnění po povodních generální ředitel UNIQA CZ a SK Rastislav Havran.
Škody budou ještě růst
UNIQA v současné době eviduje v Česku 2268 hlášení v celkové výši téměř 544 milionů korun. Likvidátoři uzavřeli 45,9 % aktuálně nahlášených škodních událostí a klientům bylo vyplaceno 11 milionů korun. Na Slovensku bylo zaevidováno 2061 hlášení v celkové výši téměř 113 milionů korun, z nich bylo uzavřeno již 53,56 % a klientům bylo vyplaceno 9 milionů korun.
Již nyní je jisté, že výška škod v obou zemích dále poroste, neboť v těchto dnech očekáváme hlášení větších škodních událostí a upřesňování škod povodněmi postižených komerčních objektů. UNIQA odhaduje, že celková výše škod za obě země pravděpodobně přesáhne jednu miliardu korun – v Česku, které bylo postižené v mnohem větším rozsahu, se vyšplhá na 875 milionů a na Slovensku cca na 125 milionů korun.
„Už teraz je zrejmé, že suma za živelné pohromy tento rok aj kvôli aktuálnym povodniam násobne prevýši škody, ktoré spôsobili živly minulý rok, hoci na Slovensku sme mali pomerne ničivé zemetrasenie. Klimatická zmena sa teda prejavuje naplno počas celého roka, od júnových silných dažďov sme prešli rovno k septembrovým záplavám a ešte nevieme, čo prinesie posledný štvrťrok. Rovnako naplno teda musíme reagovať aj my a tejto zmene čo najrýchlejšie prispôsobovať v UNIQA svoje procesy a služby,“ říká Rastislav Havran.
REKLAMA
UNIQA také maximálně posílila všechny své kapacity, její technici jsou již několik dní v terénu, a to i v nejvíce postižených oblastech. UNIQA pro své klienty průběžně aktualizuje všechny informace týkající se likvidace pojistných událostí na webových stránkách – https://www.uniqa.cz/skody/ a odkaz na ně jim zasílá prostřednictvím sms nebo e-mailů. I díky tomu hlášení škod probíhá rychle a hladce. Pro klienty je nejrychlejší právě online způsob hlášení škod, ale posíleny byly i kapacity operátorů pro telefonická hlášení lidí, kteří zůstali po povodních bez elektřiny či internetu.
V rámci služby Diagnose.me poskytuje UNIQA psychologickou podporu i v případech stresu po přírodních katastrofách, kdy lidé ztratí celý svůj majetek nebo dokonce své blízké. Využili jí lidé po ničivém tornádu i po zemětřesení a je k dispozici i po povodních. Vyškolení odborníci jim můžou pomoci zvládnout událost a uklidnit je. V případě přetrvávání duševní nepohodoy je umí nasměrovat k vyhledání odborné lékařské pomoci. Bezplatná psychologická pomoc je klientům k dispozíci online nebo telefonicky tu: https://www.diagnose.me/sk/partner/uniqaskzivel/coaches.
UNIQA Česko
Hlášení o škodách přicházela v podstatě z celé České republiky. Největší počet hlášení koresponduje s nejvíce zasaženými regiony jako je Moravskoslezský nebo Olomoucký kraj. Ze živelných rizik dominují na 1. místě hlášení škod následkem silného deště (atmosférické srážky), následují záplavy a poté poškození majetku vlivem vichřice.
Konkrétněji se jedná o případy, kdy silné přívalové deště způsobily mnohde zatečení vody do domů přes střechy, ale třeba i přes komíny, voda následně poškodila omítky, stropy, podlahy a další vybavení domácností. Klienti hlásí také poškození elektrických spotřebičů a elektroniky. Vytrvalé deště v kombinaci s vichřicemi ničily střešní krytiny, oplechování i komíny. Častá jsou také hlášení vytopení domů, chat, sklepů a zahrad. Pádem stromů byly poškozeny movité i nemovité věci. Ušetřeny nebyly ani bazény včetně jejich zastřešení, garáže, terasy, skleníky apod. Živel ničil i automobily a jiná motorová vozidla.
Většina pojistných smluv kryje škody způsobené povodní nebo záplavou v rámci základního balíčku pojištění nemovitosti a domácnosti.
Jak nahlásit pojistnou událost
Klienti mohou nahlásit škody způsobené povodní nebo záplavou online prostřednictvím našich webových stránek https://skody.uniqa.cz/. Vytvořili jsme také dodatečnou kapacitu pro telefonická hlášení prostřednictvím našeho call centra pro lidi, kteří zůstali po povodni bez proudu.
Klienti UNIQA mohou sledovat stav a řešení své pojistné události online na našich webových stránkách www.uniqa.cz.
Připomínáme, že po povodni nebo záplavě by lidé měli provést veškerá opatření, aby zamezili zvyšování rozsahu škod. Doporučujeme však poškozené věci do vyřešení nebo do provedení obhlídky technikem nevyhazovat, samozřejmě s výjimkou případů, kdy je to nutné z bezpečnostních nebo hygienických důvodů.
„Doporučujeme k pojistné události přiložit dostatečně průkaznou dokumentaci (podrobný seznam a popis poškozených věcí a fotodokumentaci poškozených věcí),“ říká Daniel Červenka, ředitel likvidace pojistných událostí finanční skupiny UNIQA, a dodává: „Pokud bylo v důsledku živelní události poškozené motorové vozidlo, doporučujeme vše zdokumentovat fotografiemi a vyčkat na prohlídku technika, který zjistí rozsah škody. Pokud je vozidlo nepojízdné, zajistěte si prostřednictvím asistenční služby odtah vozu do servisu, který provede jeho diagnostiku.“