Nedostatek pohybu i zvyšující se počty obézních. Na alarmující stav v oblasti životního stylu Čechů reaguje skupina AXA Česká republika a Slovensko kampaní Velká výzva Ondry Synka, která má veřejnost motivovat k pohybu a zdravému životnímu stylu. Prostřednictvím aplikace AXA Health Keeper se do výzvy může zapojit široká veřejnost. Na nejúspěšnější účastníky čekají zajímavé výhry. |
Každý třetí dospělý se v Česku málo hýbe, 23 % lidí sportu věnuje méně než jednu hodinu týdně, dalších 15 % nesportuje vůbec, ukázal exkluzivní průzkum skupiny AXA Česká republika a Slovensko. Odborníci varují, že ruku v ruce s tím jde i nárůst počtu obézních lidí, kterých je mezi dospělými už čtvrtina. Na základě těchto zjištění spustila AXA společně se svým ambasadorem, veslařem Ondřejem Synkem, motivační kampaň Velká výzva Ondry Synka.
Jejím cílem je motivovat Čechy, aby udělali něco pro své zdraví. Jak? V aplikaci AXA Health Keeper mají dosáhnout hranice 100 tisíc ušlých kroků a to do 20. listopadu letošního roku. „S AXA jsme uvažovali o tom, jaký druh aktivity pro naši výzvu zvolit, a shodli jsme se na tom, že to musí být chůze jakožto nejpřirozenější lidský pohyb. Nepotřebujeme k ní žádné speciální vybavení a je zdravá. Zvykli jsme si se i na krátké vzdálenosti přepravovat autem nebo hromadnou dopravou a zapomínáme na to, co všechno může třeba hodina chůze denně změnit k lepšímu. Na to se teď snažíme ve spolupráci s AXA upozornit,“ říká několikanásobný mistr světa ve skifu Ondřej Synek.
Na úspěšné účastníky čekají na konci výzvy hodnotné ceny: chytré hodinky a fitness náramky od značky Garmin, jejichž používání dále motivuje k aktivnějšímu životnímu stylu. Podmínkou zařazení do výzvy je pak registrace v aplikaci AXA Health Keeper.
AXA Health Keeper kombinuje užitečné funkce, které uživatele společně podporují na cestě za zdravějším životním stylem, ať už se jedná o oblasti zdravého stravování, pohybu nebo třeba psychické pohody. Kromě možnosti připojení chytrých hodinek a fit náramků různých značek pro měření sportovních výkonů nabízí také zdravotní testy, osobní výzvy nebo tipy, jak na zdravější život.
Uživatelé aplikace v Česku a na Slovensku už od jejího spuštění v květnu 2019 přijali téměř 5 tisíc různých výzev, díky kterým už dohromady snížili svou hmotnost o 1,5 tuny, ušli celkem 457 milionů kroků, strávili 4 tisíce hodin na kole a stejný čas věnovali běhu. Další stovky hodin pak věnovali plavání či jiným sportovním aktivitám. Jak ukazují průběžné výsledky, v průměru uživatelé stráví při jedné příležitosti 87 minut chůzí, 55 minut během, 92 minut na kole a 35 minut plaváním.
„Aktivita uživatelů platformy AXA Health Keeper je pro nás důkazem, že o digitální pomocníky v oblasti životního stylu je mezi lidmi zájem. Oceňují, že osobního kouče mohou nosit v kapse, jsou motivovaní a rádi v aplikaci sledují své pokroky. Je to podle nás skvělá cesta, jak našim klientům, ale i široké veřejnosti pomoci na cestě za zdravějším životním stylem, který je pro zdraví každého z nás tou nejlepší prevencí,“ uzavírá Jiří Cívka, Chief Corporate Responsibility Officer skupiny AXA Česká republika a Slovensko.