20. 12. 2023
Venture Club podpořil deep-tech startup Sanezoo investicí ve výši 44 milionů korun
Investoři Venture Clubu navýšili svou investici do rychle rostoucí inovativní společnosti Sanezoo na celkem 44,4 milionu Kč. Česká společnost Sanezoo se zabývá automatizací kontroly kvality povrchů a naváděním robotů pomocí strojového vidění a umělé inteligence. V prestižní soutěži Zlatá medaile MSV 2023 byla oceněna v kategorii Inovace v automatizační technice a Industry 4.0.
Sanezoo je úspěšně se rozvíjející deep-tech společnost s referencemi z firem jako Bosch, Škoda Auto nebo ZF, kde české unikátní produkty hlídají kvalitu a navádí roboty. Společnost vyvinula technologie, které řeší dosud obtížně řešitelné problémy mnoha výrobních podniků. Pro další expanzi nejen do USA proběhlo investiční kolo, do kterého se členové investorského klubu Venture Club zapojili navýšením původní investice na 44,4 milionů korun, což odpovídá získání přibližně 10% podílu na společnosti. Zástupce investorů Petr Šedivý má místo ve správní radě. Na základě úspěšného vývoje a spolupráce v roce 2023 tak klub svou investici v Sanezoo podle plánu zdvojnásobil.
Petr Šedivý, CEO Venture Club Invest s.r.o. a předseda výboru Venture Club z.s. říká: „Sanezoo je ideální příklad vhodné firmy pro naše investory: rostoucí společnost cílící na globální trh, kterou můžeme dále rozvíjet. Do investovaných firem přinášíme nejen prostředky na rychlejší růst, ale posilujeme také kompetence firem v oblastech řízení, marketingu a obchodu s cílem maximalizovat jejich úspěch.”
Produkty Sanezoo zvyšují přesnost a spolehlivost vyhodnocení automatizované kontroly povrchové kvality. Dodávaná technologie vyniká také při snímání, zpracování a vyhodnocení lesklých produktů, které se ve výrobním průmyslu vyskytují téměř všude.
Luboš Brzobohatý, CEO Sanezoo o spolupráci říká: „Zapojení Venture Clubu nám přináší více prostředků pro škálování produktů a pro rozšíření na nové trhy. Současně máme možnost konzultovat naše kroky se seniorními kvalifikovanými partnery a věříme, že naše cesta na globální trh tak bude rychlejší a úspěšnější.”
V současné době je společnost po více než šestiletém vývoji a celkové investici 140 milionů Kč ve stavu go-to-market.