11. 10. 2013
Subjekty:
Vyjádření Broker Consulting ke kauze Lukáše Štorka
Za PR oddělení Fincentra považuji redakci Investujeme.cz. Ta řízením obsahu, zabarvením článků a šikovnou selekcí slov s určitým emocionálním vyzněním má za úkol pomáhat náborům společnosti Fincentrum. Investujeme.cz je web na stejné úrovni jako BeOK.cz nebo JsmePartners.cz. Svým bulvárním obsahem si však dokázal historicky vybudovat návštěvnost z „venku“.
Web Investujeme.cz je ovládaný společností Fincentrum, která je známá agresivním rektrutingem i tím, že v minulosti odmítla podepsat chartu o mediálním neútočení s ostatními hráči na trhu. Věřit tomu, že web podává objektivním způsobem objektivní informace, je z mého pohledu velmi naivní. Historie už mnohokrát prokázala, že oprávněně.
Jak vypadá řízení obsahu v praxi? Web investujeme.cz v minulosti neinformoval například o výsledcích největšího testu finančních poradců v roce 2011. Ale dal prostor Petrovi Stuchlíkovi k jednostrannému vyjádření k tomuto testu. Společnost Fincentrum v tomto testu rozhodně neobsadila horní příčky. Web Investujeme.cz dále například nezveřejnil žádné informace o novém produktu OK Double, ačkoliv od nás obdržel tak jako jiná média tiskovou zprávu.
Na druhou stranu v rozhovorech se zástupci Fincentra padají zejména „nahrávací“ a příjemné otázky. Web navíc působí tak, že systematicky ignoruje kauzy, které by mohly ohrozit Fincentrum a naopak růžovou optikou p®odává záležitosti ohledně společnosti Fincentrum.
Při telefonických dotazech, proč nebyla některá důležitá témata zveřejněna, se dozvídáme vždy to samé. Výmluvou je buď nezájem o dané téma nebo neinformovanost (Šikovná redakce si snad nedokáže informace zjistit?), případně jiné oficiální zdůvodnění. Je jasné, že tady hraje Investujeme.cz o přežití a „barvu“ nepřizná.
REKLAMA
Již v minulosti jsem nedostal možnost vyjádřit se k věcem, které se nás týkali. I nyní přišla žádost o vyjádření pozdě. Až den po zveřejnění první informace. Redakce Investujeme.cz hraje se svými čtenáři z řad konkurence PR hru, kterou je pro obor komunikace neznalého člověka velmi těžké rozklíčovat. Objektivní novinařina dostává „na frak“ a na její místo nastoupila silná a chytrá propaganda. Věřím, že většina čtenářů je ale natolik moudrá, že na takový „vyhublý špek“ neskáče.
Od takových aktivit bychom měli trh rychle očistit. Kazí totiž jméno dobrým finančním poradcům, je jedno z jaké společnosti. Co se týká působení Lukáše Štorka v naší společnosti – vše podstatné jsem řekl ve středečním rozhovoru pro web poradci-sobe.cz. Kdo chce, může si rozhovor najít. Ubezpečuji čtenáře, že Lukáš Štork pod hlavičkou Broker Consulting jméno finančního poradenství kazit nebude. To považuji za velmi dobrou zprávu.