05. 08. 2024
Za první pololetí 2024 poskytla Raiffeisen stavební spořitelna úvěry ve výši 4,7 miliardy korun
Výnosy Raiffeisen stavební spořitelny (RSTS) vzrostly o 23 % ve srovnání s předchozím obdobím, což je důkazem úspěšné expanze nabízených produktů a zlepšení šíře nabízených služeb. RSTS za to vděčí silnému růstu prodeje nových úvěrů o 35 % ve srovnání s minulým rokem, výrazně nad růstem trhu, a to u úvěrů hypotečního typu i u spotřebitelských úvěrů na bydlení. Raiffeisen stavební spořitelna si své místo na trhu upevňuje mimo jiné i slibným zahájením poskytování dotačního poradenství pro své klienty a objemem úvěrů na energetické úspory ve výši 325 milionů Kč.
Klienti RSTS si v letošním roce sjednali 44 tisíc nových smluv o stavebním spoření, což představuje meziroční růst o 17,6 % navzdory snížení státní podpory. Díky atraktivní produktové nabídce tak spořitelna posílila svůj podíl na trhu nově uzavřených smluv z 16 % v prvním pololetí 2023 na téměř 18 % v prvním pololetí roku 2024.
Kromě zmíněného růstu výnosů dosahuje spořitelna stabilních provozních nákladů. Ukazatel poměru výnosů a nákladů ve výši 41 % dokazuje vysokou provozní efektivitu a schopnost Raiffeisen stavební spořitelny generovat zisky při kontrolovaných nákladech.
Výsledky odráží úspěšnou implementaci strategie RSTS a rostoucí synergie v rámci skupiny Raiffeisen v České republice. Už téměř 250 tisíc klientů stavební spořitelny používá moderní a neustále inovovanou mobilní aplikaci Raiffeisenbank, stavební spořitelna zase nabízí v rámci svého poradenství i běžné účty, hypotéky a spotřebitelské úvěry Raiffeisenbank, stejně tak jako majetkové a životní pojištění a penzijní spoření.
„Jsme hrdí na naše výsledky za první polovinu letošního roku, zejména na velmi dynamický obchodní růst a posílení naší pozice na trhu. Naše strategie zaměřená na spokojenost klientů, poradenství, digitalizaci a obchodní synergie v rámci skupiny se jasně vyplácí a my budeme i nadále usilovat o poskytování špičkových finančních a poradenských služeb našim klientům. K obchodnímu růstu a spokojenosti klientů přispívá síť našich finančních poradců s kompletní nabídkou produktů i zásadní pokrok v digitalizaci našich služeb. V tomto duchu bychom rádi pokračovali a zajistili klientům maximální pohodlí a spokojenost,“ komentuje výsledky Pavel Čejka, generální ředitel Raiffeisen stavební spořitelny.