CZK/€ 25.090 -0,10%

CZK/$ 24.343 -0,10%

CZK/£ 29.977 -0,01%

CZK/CHF 26.651 -0,31%

24. 11. 2023

0 komentářů

Zvolte individuální přístup a dodejte klientovi hodnotu. Pipedrive radí, jak menší podnik může uspět ve slevovém šílenství

 

Black Friday je za dveřmi a velké společnosti již zahájily masivní kampaně s cílem získat nové zákazníky. Malé firmy, které také zpravidla disponují menšími rozpočty, tak musejí chytře volit prostředky a technologie, aby mohly velkým hráčům konkurovat. Vše začíná u technologické automatizace. Podle průzkumu Pipedrive firmy využívající CRM mají o 15 % vyšší pravděpodobnost růstu tržeb. Díky dostupným údajům jsou firmy schopné efektivněji komunikovat a budovat tak vztahy se svými zákazníky. Ať jde o sociální sítě, oživení neaktivních kontaktů, či referenční program. Estonský scaleup Pipedrive proto přináší tipy pro marketingové a obchodní specialisty, jak uspět ve slevovém šílenství proti velkým hráčům.

Loading



 

„Malé a střední podniky mají v období, jako je například to předvánoční, značně nevýhodnou pozici. Nedisponují rozpočty na marketing tak jako velké společnosti či řetězce. Budování povědomí a proklientský přístup jsou tedy klíčové. Ruku v ruce s tím jde optimalizace a digitalizace procesů, které firmám v hektickém období usnadní fungování a zvýší výnosy,“ říká Zahra Jivá, global director of sales strategy v Pipedrive.

Identifikace prodejních procesů jako stěžejní bod

Při budování byznysu je nutná správná identifikace chování zákazníků a způsobů, jak je správně oslovit a zaujmout. Prodejní techniky firem se liší, značné podobnosti zůstávají. Zpravidla se jedná o kroky jako identifikace, kontaktování, budování vztahu, uzavření obchodu či poskytování poprodejní klientské péče. Důsledné mapování individuálních kroků a identifikace chyb pomůže zásadně ovlivnit budoucí výsledky firmy.

„Mnoho firem stále funguje na principu tabulek a sdílených dokumentů. Je to zajetá a snadno dostupná varianta. Pro detailní zmapování trhu a hbitou reakci na změny zákaznických potřeb to kolikrát není dostačující. Je tedy nutná skutečná digitalizace,“ doplňuje Jivá. Z reportu Pipedrive State of Sales and Marketing vyplývá, že v současné situaci téměř třetina firem (32 %) investuje více do technologií. Oproti tomu pouhých 5 % dotazovaných společností investuje méně.

REKLAMA

Vztahy nad tvrdý marketing

Konkurenční cenová válka je každoročně ohromná a byznysy mezi sebou bojují o pozornost nakupujících. Cenová válka se ale nemusí jevit jako vhodná strategie pro všechny. Přidaná hodnota a vybudovaný vztah se zákazníky je způsob, jak malé a střední podniky mohou být více konkurenceschopné. Z dostupných dat z předchozích prodejů jsou firmy schopné určit vhodné produkty, optimální prodejní strategii i komunikační kanál šitý na míru konkrétním zákazníkům.

„Pokud zákazník v minulosti nad nákupem produktu váhal, Black Friday poskytuje výrazně vyšší možnosti uzavření prodeje. Pokud má zákazník již vybudovanou důvěru v značku či produkt, pak se šance na nákup ještě zvýší. Důvěru a vztah lze budovat mnoha komunikačními kanály. Zaměstnanci si ale musejí být jistí, že zvolí relevantní způsob komunikace a zákazníky neobtěžují,“ pokračuje Jivá.

Vhodná komunikace či referenční program

Prostředkem, jak zákazníky oslovit, je kromě sociálních sítí či webových stránek také oživení seznamu neaktivních odběratelů e-mailu. Personalizovaný obsah, se kterým se zákazník ztotožní, má mnohem větší šanci na úspěch. Efektivní cestou, jak znovu zaujmout neaktivní a potenciální spotřebitele, jsou také časově omezené slevy. Vytváří to pocit naléhavosti, který přesvědčí některé zákazníky, aby se o nákupu rozhodovali rychleji. Správně personalizovaným obsahem e-mailu se zvyšuje nejen návštěvnost webu, ale i objem prodeje.

Pozitivní ústní reference zvyšuje prodej a podle výzkumu společnosti Nielsen 88 % spotřebitelů důvěřuje osobnímu doporučení více než jakémukoli jinému kanálu. Variantou pro oslovení spokojených zákazníků je tedy nasadit fungující referenční program. Nabídnout věrným zákazníkům slevu či odměnu a zajistit si tak, že firmu dále doporučí.

„Kvalitní vztahy se zákazníky a digitalizované procesy jsou cesta, jak si udržet zájem zákazníků nejen při Black Friday, ale i po něm. Firmy jsou díky tomu schopny stavět na pevných základech loajálních zákazníků, kteří se budou v budoucnu vracet. A protože vybudování takového vztahu není něco, co se může stát během jednoho dne nebo víkendu, musejí na něm podniky pracovat dlouhodobě,“ uzavírá Zahra Jivá.

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů


Související články

Nejdůležitější změny ve mzdách pro rok 2025 – elektronizace, slevy i nové zdravotní benefity

Rok 2025 přináší významné novinky v oblasti mezd a sociálního pojištění. Zavádí se povinná elektronická komunikace pro dávky nemocenského pojištění, což slibuje snížení administrativní zátěže. Důchodci budou moci využít slevu na pojistném, zatímco minimální mzda vzroste na 20 800 Kč měsíčně.

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

02. 01. 2025

Přehled: Co se v roce 2025 mění pro firmy, zaměstnance a daňové poplatníky?

Přehled vybraných legislativních změn, které se od nového roku dotknou jak firem, tak zaměstnanců. Rok 2025 přinese zejména novinky v DPH, paušální dani, odvodech OSVČ, minimální mzdě, zkušební době, výpovědní lhůtě, podmínkách pro dohodáře, zaručené mzdě, ESG reportingu i v zaměstnaneckých benefitech.

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

31. 12. 2024


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *