03. 02. 2012
Třetina pojišťoven neinformuje o všech srážkách u investičního životního pojištění
Konkrétně se zjišťovalo, zda pojišťovna poskytuje zájemcům o pojištění a svým klientům přesný sazebník rizikového pojistného (zejména pro případ smrti).
„Znát poplatek za riziko je často mnohem důležitější než měsíční poplatek“ uvedl David Vondrák ze serveru Produktové listy.cz. „Rozdíly v rizikovém pojistném mohou být značné. Zatímco jedna z pojišťoven stejně starému muži (30 let) s pojistnou částkou 1 mil Kč strhne měsíčně 91 Kč, druhá rovných 180 Kč. Za jeden rok tak klient u první pojišťovny ušetří 1068 Kč, což je často více než měsíčně placené pojistné. U měsíčního poplatku jsou rozdíly pouze 10–20 Kč.“
„V rámci výkonu dohledu ČNB posuzuje, zda pojišťovny jednají s odbornou péčí, tedy mimo jiné zda řádně informují zájemce o uzavření pojistné smlouvy životního pojištění.“ Právě to je důvodem, proč „v současné době ČNB připravuje materiál metodické povahy k tématu plnění informačních povinností při sjednávání a během trvání životního pojištění, jehož cílem je explicitně vyjádřit očekávání ČNB ve vztahu k plnění informačních povinností směrem ke klientům, resp. zájemcům o životní pojištění,“ uvedla Petra Hájková z České národní banky.
Zdroj : Tisková zpráva serveru Produktove listy.cz