„Životní pojištění si klienti málokdy kupují a vybírají sami, obvykle je jim prodáno finančním poradcem. Pojišťovny soutěží výší provize a parametry životního pojištění u distributorů, nikoli u konečných zákazníků. Netransparentní praktiky jako počáteční jednotky u investičního životního pojištění nebo drahá speciální připojištění pomáhají pojišťovnám hradit náklady na distribuci, ale neprospívají konečnému zákazníkovi,“ řekl Karel Veselý, ředitel poradenských služeb pro pojišťovnictví v Deloitte.
Průzkum dále ukázal, že nabídnuté životní pojištění u 72 procent dotázaných, kteří toto pojištění nakonec odmítli, téměř vůbec neodpovídalo jejich potřebám. Z hlediska osob, které životní pojištění nabízejí, dopadli nejlépe zástupci pojišťoven, kde bylo spokojeno 72 procent tázaných, následují nezávislí finanční poradci s 67 procenty spokojených respondentů. Bankovní poradci zůstali v pozadí s 44 procenty nespokojených respondentů.
Zdroj: Finančnínoviny.cz