CZK/€ 25.285 -0,16%

CZK/$ 23.179 -0,44%

CZK/£ 30.078 -0,27%

CZK/CHF 26.860 -0,04%

26. 02. 2015

3 komentáře

Subjekty:

V rámci samoregulace chystá Allianz přísnější metr na broker pooly

 


 

„Budou-li dělat svůj business korektně, mohou s námi spolupracovat i nadále, ale pokud by jim šlo jenom o provizi, jejich podíl se u nás dramaticky sníží,“ řekl člen představenstva Allianz pojišťovny (CSO) Tomáš Vysoudil. „Jde o samoregulační opatření, jehož cílem je vytvářet obchodní vztah pouze s finančně poradenskými společnostmi, které mají dlouhodobě funkční podnikatelský model. V praxi to znamená odpovídající zázemí, rezervní fondy, standardy kvality a korektním způsobem nabízené a servisované poradenství,“ dodal Vysoudil.

Pojišťovny běžně hodnotí nejenom rizikový profil svých klientů, ale i distribučních kanálů a poradenských společností. Allianz v poslední době provedla v oblasti kvality prodeje životního pojištění řadu regulačních opatření, zahrnujících např. interní scoring a vznik registrů smluv.

Nové „broker pooly“ jsou fenoménem poslední doby. Zakládají je především bývalí pracovníci MLM sítí (působících na principu multilevel marketingu) jako pokus o určitou alternativu standardních finančně poradenských společností. Jejich podnikatelský model bohužel nezaručuje dlouhodobost ani standardy kvality a primárně se snaží získat nové spolupracovníky za vyšší odměnu bez ohledu na objem a kvalitu, což je problém pro pojišťovnictví jako celek.

Tento krok Allianz pojišťovny souvisí s kroky na ochranu spotřebitele a zvyšování kvality prodeje v oblasti životního pojištění. Finanční gramotnost obyvatelstva se sice zvyšuje, ale stále je ještě mnoho těch, kteří se v rámci pojištění orientují hlavně na návratnost investic a podceňují rizika, prevenci, diverzifikaci atd. Mnoho klientů si i nadále stále nedokáže správně stanovit pojistnou částku a limity pojistného tak, aby byla zajištěna primárně jejich rodina a aby současně nepřepláceli dílčí riziko. Pro skutečné poradenství je v tomto směru stále velký potenciál i v České republice.

Loading

Vstoupit do diskuze 3 komentáře


Související články

Životní pojištění v hledáčku organizovaných podvodníků

Pojistných podvodů rok od roku přibývá. Největší počet podvodů je tradičně zaměřeno na pojištění motorových vozidel. Vynalézavost podvodníků ale nezná mezí a proto se v poslední době stále více setkáváme s podvody v úrazovém a životním pojištění. Podvádějí klienti, poradci, lékaři i rehabilitační pracovníci. Rozšiřovat se začaly i organizované pojistné podvody. 

Text: Jana Zámečníková

19. 01. 2016

Spoluúčast na havarijním pojištění si dobře spočítejte. Škoda vás může vyjít draho

Ke každému vozidlu je dobré mít i havarijní pojištění. Jak se ale orientovat v pojistkách a jaký vliv na naše rozhodnutí bude mít spoluúčast při sjednané smlouvě? Spoluúčast na škodní události je dvojsečným nástrojem pro mnoho pojišťoven. Na jednu stranu tu máme podstatně levnější havarijní pojištění, na straně druhé ale leží nemožnost hlášení drobné škody.

Text: Jan Lukeš

27. 08. 2015


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • Jindra B

    27 února, 2015

    Existuje ta tisková zpráva v nějaké veřejné podobě? Na webu jsem to nenašel :-/

    Odpovědět

  • vasek

    27 února, 2015

    http://www.alli­anz.cz/vse-o-allianz/tiskove-centrum/tiskove-zpravy/

    Odpovědět

  • Milan

    12 března, 2015

    Allianz pojišťovna přeruší jako první pojistitel na trhu spolupráci s několika MLM společnostmi v České republice. Důvodem je jejich neúměrná rizikovost, spočívající v tom, že místo dlouhodobě budovaného vztahu s klientem dávají přednost pouze provizi, která putuje manažerům MLM pyramidy. Odlišná tvorba rezerv a důraz, kladený výhradně na výplatu provizí, se staly natolik rizikovými faktory, že se Allianz rozhodla od začátku dubna snížit některým společnostem odměny za životní pojištění a některým smlouvy dokonce vypovědět. Neznamená to však, že by se všechny automaticky dostaly na tzv. černou listinu. Na té se objeví pouze ty společnosti, u kterých pojišťovně vychází zvýšená rizikovost v rámci nové segmentace.

    „Budou-li dělat svůj business korektně, mohou s námi spolupracovat i nadále, ale pokud by jim šlo jenom o provizi, jejich podíl se u nás dramaticky sníží,“ řekl člen představenstva Allianz pojišťovny (CSO) Tomáš Vysoudil. „Jde o samoregulační opatření, jehož cílem je vytvářet obchodní vztah pouze s finančně poradenskými společnostmi, které mají dlouhodobě funkční podnikatelský model, tzn. Brokerpooly. V praxi to znamená odpovídající zázemí, rezervní fondy, standardy kvality a korektním způsobem nabízené a servisované poradenství,“ dodal Vysoudil.

    Pojišťovny běžně hodnotí nejenom rizikový profil svých klientů, ale i distribučních kanálů a poradenských společností. Allianz v poslední době provedla v oblasti kvality prodeje životního pojištění řadu regulačních opatření, zahrnujících např. interní scoring a vznik registrů smluv.

    Stávající MLM poradenské firmy působící na principu multilevel marketingu mají podnikatelský m, kterýý bohužel nezaručuje dlouhodobost ani standardy kvality a primárně se snaží získat nové spolupracovníky do spodního patra pyramidy pod vidinou vyšší odměny až budou někdy i oni manažery, bez ohledu na objem a kvalitu, což je problém pro pojišťovnictví jako celek.

    Tento krok Allianz pojišťovny souvisí s kroky na ochranu spotřebitele a zvyšování kvality prodeje v oblasti životního pojištění. Finanční gramotnost obyvatelstva se sice zvyšuje, ale stále je ještě mnoho těch, kteří se v rámci pojištění orientují hlavně na návratnost investic a podceňují rizika, prevenci, diverzifikaci atd. Mnoho klientů si i nadále stále nedokáže správně stanovit pojistnou částku a limity pojistného tak, aby byla zajištěna primárně jejich rodina a aby současně nepřepláceli dílčí riziko. Pro skutečné poradenství je v tomto směru stále velký potenciál i v České republice.

    Odpovědět